به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت الله سید حسن عاملی ظهر شنبه در برنامه «ایشیقلی یول» که از صدا و سیمای مرکز استان اردبیل پخش می‌شد اظهار کرد: این روزها، روزهای بسیار سخت و روزهای عسرت کادر درمانی است و ادای حق آنها در قالب کلمات ممکن نیست. ما با خضوع در برابر عظمت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت الله سید حسن عاملی ظهر شنبه در برنامه «ایشیقلی یول» که از صدا و سیمای مرکز استان اردبیل پخش می‌شد اظهار کرد: این روزها، روزهای بسیار سخت و روزهای عسرت کادر درمانی است و ادای حق آنها در قالب کلمات ممکن نیست. ما با خضوع در برابر عظمت و قداست کار آنها و با تحسین و تجلیل از ایثارگری آنها و خانواده‌های معظم‌شان که مدام در حال اضطراب هستند از ملت بزرگوار می‌خواهیم با رعایت تمام دستورات ستاد کرونا، مقدمات راحتی آن عزیزان را فراهم سازند.

وی همچنین از متمولین خواست با تأسی به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از فراهم نمودن کمک‌های مؤمنانه و رسیدگی به اقشار آسیب پذیر مضایقه نکنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام اهانت آمیز سفارت روسیه و سفیر روسیه و انگلستان گفت: در اواخر جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۳ میلادی رهبر شوروی و رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس بدون اینکه به دولت ایران خبر بدهند یا اجازه بگیرند، وارد کشور شده و در سفارت روسیه، کنفرانس سه روزه در خصوص اتمام جنگ و کیفیت مدیریت این سه کشور بر دنیا بعد از جنگ تشکیل دادند.

عاملی ادامه داد: این اقدام غیرقانونی آنها، ذلّت کامل برای دولت ایران بود و آنها عمداً ایران را برای این کار انتخاب کرده بودند همچنانکه که ورود ارتش انگلیس از جنوب و شوروی از شمال بدون هیچ گونه مقاومت از طرف ارتش ایران، نهایت ذلّت برای کشور ما بود.

تصویر سفرای روسیه و انگلیس ملت ایران را بیدارتر می‌کند

وی همچنین خاطرنشان کرد: حالا سفرای روسیه و انگلیس در همان نقطه که استالین، روزولت و چرچیل نشسته بودند، نشسته و عکس گرفته و آن را منتشر کرده‌اند تا ذلّت آن زمان ایران را دوباره به رخ ملّت ما و نظام ما بکشند. نشر این تصویر از یک جهت بسیار خوب است چون ملّت بزرگ ما به طور قهری به مقایسه زمان معاصر، با آن زمان ذلّت و خواری وارد می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: آن زمان ایران نه قدرت علمی نه قدرت نظامی، نه قدرت اقتصادی و نه جایگاه و وزن بین المللی و سیاسی داشت و لقمه چربی در دهان قدرت‌های بزرگ بود و اصلاً ایران را عددی حساب نمی‌کردند. به همین جهت بدون اجازه وارد ایران شده و به راحتی حاکمیت ملی و استقلال ما را نقض کردند. اما امروز ایران اسلامی از جهت اقتدار علمی، نظامی و پیشرفت‌های صنعتی و فناوری‌های استراتژیک به رتبه تک رقمی دست پیدا کرده و امنیتی بی نظیر برای کشور درست کرده است.

انتهای پیام/

منبع