به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از روسیا الیوم، فرماندهی عملیات مشترک عراق بیانیه‌ای را در خصوص خروج نظامیان ایالات متحده آمریکا از پایگاه عین الاسد صادر کرد. در این بیانیه آمده است: ۳ تیپ نظامی آمریکا از پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار خارج شدند. بر اساس این گزارش، تاکنون جزئیات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از روسیا الیوم، فرماندهی عملیات مشترک عراق بیانیه‌ای را در خصوص خروج نظامیان ایالات متحده آمریکا از پایگاه عین الاسد صادر کرد. در این بیانیه آمده است: ۳ تیپ نظامی آمریکا از پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار خارج شدند.

بر اساس این گزارش، تاکنون جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است. پیشتر «تحسین الخفاجی» سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق ضمن تاکید بر عدم نیاز کشورش به نیروهای رزمی خارجی در خاک خود گفته بود که تا پایان ماه جاری میلادی ۳ یگان رزمی آمریکا از پایگاه‌های «عین الاسد» و «حریر» خارج خواهند شد.

علیرغم تصویب مصوبه اخراج نظامیان ایالات متحده آمریکا از خاک عراق در دی ماه ۹۸ یعنی پس از ترور فرماندهان مقاومت در نزدیکی فرودگاه بغداد، نیروهای آمریکایی از خروج از خاک عراق امتناع می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع