محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: تاکنون برای راه آهن اردبیل هم از محل ردیف ملی و هم فاینانس بانک ملی منابع مورد نیاز پرداخت شده و این پروژه با پیشرفت بالای ۸۵ درصد مراحل نهایی را طی می‌کند. وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که در دولت دوازدهم مسئولیت داریم […]

محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: تاکنون برای راه آهن اردبیل هم از محل ردیف ملی و هم فاینانس بانک ملی منابع مورد نیاز پرداخت شده و این پروژه با پیشرفت بالای ۸۵ درصد مراحل نهایی را طی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که در دولت دوازدهم مسئولیت داریم برای تخصیص اعتبار راه آهن اردبیل – میانه بدون کوتاهی منابع مورد نیاز را تامین می‌کنیم تا اهالی استان اردبیل به خط ریلی سراسری بپیوندند.

برای پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه راه آهن اردبیل_میانه ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص می یابد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: از محل سفر قبلی به این استان و بازدید از راه آهن اردبیل – میانه در یک سال اخیر بیش از ۶۶۰ میلیارد تومان منابع پرداخت شده و در این سفر نیز مقرر شد برای پرداخت مطالبات پیمانکاران ۵۰۰ میلیارد تومان تا نیمه تیرماه تخصیص یابد.

نوبخت به پیچیدگی مسیر راه آهن اردبیل – میانه اشاره کرد و گفت: با وجود صعوبت مسیر از طریق پیمانکاران عملیات ریل‌گذاری و تکمیل پل‌ها و تونل‌ها در این مسیر به سرعت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم تا چند ماه آینده این محور ریلی آماده بهره‌برداری شود.

وی ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به پارس‌آباد و منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان را یادآور شد و بیان کرد: این خط ریلی که نقطه اتصال به جمهوری آذربایجان خواهد بود در حوزه صادرات و تجارت بین‌المللی می‌تواند نقطه قوتی باشد تا استان اردبیل از بن بست واقعی نجات یابد.

پرداخت ۲۶۰۰ میلیارد تومان منابع برای پایاب سد خدافرین

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بازدید خود از پروژه عظیم پایاب سد خدافرین و انتقال آب به اراضی کشاورزی این منطقه گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم این پروژه با تامین منابع ملی از طریق صندوق ملی به انجام رسیده و مراحل پایانی را سپری می‌کند.

نوبخت از هزینه کرد ۲۶۰۰ میلیارد تومانی در این پروژه به نفع کشاورزان و توسعه کشت و زرع در این محدوده استان خبر داد و بیان کرد: قرار است ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در ماه‌های آینده تخصیص یابد تا مطالبات پیمانکاران پرداخت و بخش عظیمی از اراضی به کشت محصولات آبی اختصاص یابد.

انتهای پیام/

منبع