منوچهر براک در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بیمارستان بوعلی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های استان است که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و همچنان به صورت مستقل برای کودکان ارائه خدمات می‌کند. وی استان اردبیل را از استان‌های شاخص در راه‌اندازی بیمارستان تخصصی و مستقل برای کودکان عنوان […]

منوچهر براک در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بیمارستان بوعلی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های استان است که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و همچنان به صورت مستقل برای کودکان ارائه خدمات می‌کند.

وی استان اردبیل را از استان‌های شاخص در راه‌اندازی بیمارستان تخصصی و مستقل برای کودکان عنوان کرد و گفت: این نقطه قوت سبب شده تا مراجعاتی را از استان‌های همجوار به این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان شاهد باشیم که در بخش‌های مختلف در بیش از ۱۹۶ تخت مصوب به مراجعین ارائه خدمات می‌کند.

رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل فعالیت مرکز دیالیز را در کنار این بیمارستان یادآور شد و تصریح کرد: با ۶۰ تخت بیماران دیالیزی نیز می‌توانند از خدمات این مرکز تخصصی استفاده کنند.

براک به بخش‌های مختلف بیمارستان بوعلی اشاره کرد و افزود: بخش اورژانس با ۱۶ تخت، بخش‌های فوق تخصصی اعصاب، رمولوژی، قلب، کلیه و گوارش و غدد، بخش عفونی، دیالیز، ان. آی. سی.یو، خون، تالاسمی و… در این بیمارستان با تخت‌های مجزا و اتاق‌های مستقل به بیماران و مراجعین ارائه خدمات می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از هشتبر استان گیلان گرفته تا سراب، میانه و سایر مناطق کشور برای مداوا به این بیمارستان تخصصی مراجعاتی را شاهد هستیم که ما نیز سعی می‌کنیم در این مجموعه خدمات کیفی‌تر را به بیماران ارائه کنیم.

براک راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مجهز ویژه کودکان را در ابعاد مختلف یادآور شد و اضافه کرد: پزشکان فوق تخصص عفونی و قلب همراه با بخش‌های خون، هموفیلی و تالاسمی برای بیماران ارائه خدمات می‌کنند و در بخش کلیه، آسم، آلرژی، گوارش، غدد، پوست، روانشناسی کودکان و رادیولوژی، آندوسکوپی و نوار مغز آماده ارائه خدمات به مراجعین هستیم.

فوق تخصص عفونی کودکان بیان کرد: بعد از کرونا و ضعیف شدن این ویروس ما در حال حاضر با ویروس‌های منطقه‌ای ضعیف شده کرونا روبه‌رو هستیم و در کنار آن برخی بیماری‌های ویروسی را نیز در سطح جامعه شاهد هستیم.

وی به شیوع بیماری آبله مرغان اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم بعد از تعطیلی مدارس از شدت شیوع آن کاسته شود.

براک ضرورت توسعه تخت‌های بیمارستانی را به عنوان یک اولویت یادآور شد و اظهار کرد: در کنار دانشگاه علوم پزشکی، سایر مجموعه‌های خیرین نیز به توسعه این بیمارستان کمک می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر غیر از اعزام کودکان نیازمند به جراحی قلب، در سایر بخش‌ها و رشته‌ها خدمات مناسبی در این بیمارستان ارائه می‌شود و ما هیچ‌گونه نقصان و کوتاهی را در ارائه خدمات شاهد نیستیم.

رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل در مورد مصرف آنتی‌بیوتیک نیز گفت: خانواده‌ها باید از مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک برای کودکان خود به ویژه کنترل تب و تشنج و سایر بیماری‌های ویروسی پرهیز کنند و با مراقبت‌هایی که در منزل انجام می‌دهند، سعی بر سالم‌سازی فضا و بهبود شرایط کودکان داشته باشند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر