به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسین نوری عصر چهارشنبه در نشست تحکیم بنیان خانواده در اردبیل اظهار کرد: فرهنگ منحط غرب الگوهای خاصی را برای جوانان، زنان و نسل آینده ما ترویج و تجویز می‌کنند که هیچ سازگاری با مکتب اسلام ندارد. وی نمونه این الگوی منحط غرب را […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسین نوری عصر چهارشنبه در نشست تحکیم بنیان خانواده در اردبیل اظهار کرد: فرهنگ منحط غرب الگوهای خاصی را برای جوانان، زنان و نسل آینده ما ترویج و تجویز می‌کنند که هیچ سازگاری با مکتب اسلام ندارد.

وی نمونه این الگوی منحط غرب را توجه بیشتر و مهربانی نسبت به حیوانات آن هم از جنس نجس عنوان کرد و گفت: هر چند رحم کردن به حیوانات کار ارزنده‌ای است اما اینکه بخواهیم در داخل منزل و یا کوچه و بازار سگ‌گردی کرده و یا به جای فرزندآوری مشغول حیوان‌پروری باشیم، جای تأسف و گلایه دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل تصریح کرد: متأسفانه برخی خانواده‌های مؤمن و متعهد نیز به چنین مسائل فاقد وجاهت میدان دادند تا فرزندان آنها با حیواناتی از نوع نجس برخورد کرده و زمینه آلودگی خانه و خانواده را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام نوری طلاق، ازدواج سفید، بی‌حرمتی به بزرگان، ترویج بداخلاقی در فضای مجازی، بی‌حجابی و بی‌عفتی را سوغات فرهنگ منحط غرب در فرهنگ در جامعه اسلامی ما عنوان کرد و افزود: اگر به هوش نباشیم و زمینه تقویت مبانی ارزشی و دینی را همراه با اخلاق‌مداری فراهم نیاوریم، قطعاً در منجلاب چنین فرهنگ انحرافی غرب گرفتار شده و غرق می‌شویم.

وی ضرورت تقویت مبانی مهر، محبت و عاطفه را در بین اعضای خانواده یادآور شد و خاطرنشان کرد: قرآن کریم نیز از سه نوع خانواده سخن به میان می‌آورد که در این بین خانواده مطلوب، خانواده‌ای است که همه اعضای آن نسبت به هم مهر و الفت دارند.

حجت‌الاسلام نوری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: متأسفانه برخی خانواده‌ها متلاشی شده و منشأ آن نیز بی‌توجهی و غفلت فرزندان به ویژه پدران و مادرانی است که در این مسئله قصور کردند و یا زمینه تربیت ناسالم فرزندان را فراهم کردند.

وی از خانواده‌های نابسامان با منشأ فساد آقا و یا خانم سخن به میان آورد و بیان کرد: در قرآن کریم از این خانواده‌ها زیاد یاد شده که داستان حضرت نوح، موسی و همچنین فرزندان ناصالح برخی از ائمه اطهار (ع) از جمله ارائه این الگوهای نامطلوب هستند.

حجت‌الاسلام نوری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ثبت آمار بسیار بالای طلاق در یک سال گذشته نشان‌دهنده اوج اختلاف خانواده‌ها بر سر مسائل کوچک است در حالی که اعضای خانواده باید روزانه در چندین ساعات در کنار هم در همدلی و همنشینی اوج محبت و صداقت خانواده‌ها را نشان دهند.

وی تصریح کرد: خوش خلقی مردان در خانه و خوش اخلاقی آنها می‌تواند زمینه این معاشرت شایسته و همچنین همدلی بیشتر را فراهم کند و در کنار آن باید بانوان نیز به مسئولیت متقابل خود در نظام خانواده توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام نوری بهترین مردان را از لحاظ اسلام و نبی مکرم (ص) توصیف کرد و گفت: مردانی که چشم و قلب پاک دارند و در عین حال سخاوتمند بوده و لباس تمیز می‌پوشند و از زبان پاک برخوردار هستند، قطعاً برجسته‌ترین مردان و در نقطه مقابل نیز زنان باید آراستگی اخلاقی و شایستگی همسرداری را به خوبی رعایت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل ضرورت همکاری متقابل زن و مرد را در خانه یادآور شد و افزود: زمانی زندگی تحکیم پیدا می‌کند که مرد و زن در کنار هم در کارهای خانه مشارکت کرده و در تربیت فرزندان نیز به وظیفه خطیر خود به درستی عمل کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر