حسین قدیمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: شاخص توسعه برق رسانی در روستاها و شهرهای استان به ۹۸ درصد رسیده و ما کمتر مناطق روستایی و عشایری کم جمعیتی را داریم که از نعمت روشنایی بهره مند نباشند. وی بیان کرد: در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴۳ […]

حسین قدیمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: شاخص توسعه برق رسانی در روستاها و شهرهای استان به ۹۸ درصد رسیده و ما کمتر مناطق روستایی و عشایری کم جمعیتی را داریم که از نعمت روشنایی بهره مند نباشند.

وی بیان کرد: در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴۳ هزار مشترک برق داشتیم به برکت انقلاب اسلامی این میزان ۶۲۰ هزار مشترک رسیده که بخش عظیمی از این مشترکان خانگی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب تنها ۲۰ روستای استان اردبیل از نعمت روشنایی بهره مند بود که هم اکنون این تعداد به یک هزار و ۷۵۴ روستای بهره مند از نعمت برق ارتقا یافته است.

قدیمی سرمایه گذاری انجام شده در توسعه نیروگاه ها و تنوع تولید برق را یادآور شد و بیان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان ظرفیت تولید یک هزار و ۱۴۰ مگاوات برق را دارد که این میزان سه برابر مصرف استان است.

وی گفت: با توسعه واحدهای صنعتی ۳ هزار مشترک صنعتی در استان اردبیل از برق ایمن و پایدار استفاده می کنند و در بخش روشنایی نیز ۲ هزار چراغ برق را در شهرها و روستاها شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: در کنار توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان ما تنوع تولید انرژی را نیز در استان شاهدیم که از آن جمله نیروگاه آبی مغان، زمین گرمایی مشکین شهر، دو توربین بادی و بیش از پنج نیروگاه سی. اچ. پی و مزرعه خورشیدی را با ظرفیت مناسب شاهدیم.

قدیمی کاهش چشمگیر خاموشی ها را در سال جاری یادآور شد و بیان کرد: با تهیه نقشه مانور امداد برق و بروزرسانی سیستم بیسیم امدادی سعی بر این است تا به سرعت پاسخگوئی به مشترکان و رفع قطعی و خاموشی احتمالی آنها را انجام دهیم.

وی تجهیز خودروها را به ردیاب هوشمند و تلاش برای کاهش اتلاف انرژی را یادآور شد و گفت: سیستم تعمیرات پیشگیرانه در شرکت توزیع برق اردبیل فعال شده تا امکان ارائه خدمات مطلوب تری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار