به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حسین قدیمی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارش برف سنگین در شهرستان کوهپایه‌ای گرمی و انگوت در شمال استان اردبیل و کولاک شدید راه‌های مواصلاتی بسیاری از روستاها را مسدود کرد و باعث پارگی شبکه‌های برق هفت روستای این شهرستان شد. وی افزود: از ابتدای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حسین قدیمی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارش برف سنگین در شهرستان کوهپایه‌ای گرمی و انگوت در شمال استان اردبیل و کولاک شدید راه‌های مواصلاتی بسیاری از روستاها را مسدود کرد و باعث پارگی شبکه‌های برق هفت روستای این شهرستان شد.

وی افزود: از ابتدای بارش برف، به دلیل مسدود بودن راه‌های ارتباطی، اکیپ‌های عملیاتی و اتفاقاتی شرکت توزیع نیروی برق استان منتظر بازگشایی مسیرها نمانده و با پای پیاده جهت رفع خاموشی به محل‌ها اعزام شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه علیرغم وجود برف بسیار سنگین و کولاک شدید همکاران مدیریت برق گرمی در اسرع وقت برق این روستاها را وصل نمودند، تصریح کرد: متأسفانه تداوم بارش‌های سنگین مجدداً باعث پارگی شبکه برق این روستاها شد و مجدداً همکاران با پای پیاده برای رفع آن اقدام کردند.

قدیمی گفت: با وجود اینکه مسیر برخی از این روستاها همچنان مسدود است و ارتفاع برف به قدری است که باعث مدفون شدن خودروها در برف شده اما خوشبختانه دیروز با پیاده روی ۱۰ کیلومتری توسط همکاران با وجود این حجم از برف و سرمای شدید، به جز پاسگاه مرزی «ساری‌بلاغ»، برق روستای «قره‌بلاغ» و «داش‌دیبی» و تمام روستاهای شهرستان گرمی وصل شد.

وی با اعلام اینکه در شهرستان نمین نیز خاموشی‌های موردی به وجود آمده بود، افزود: فقط دیروز در مسیر خط تله کابین شهرستان نمین، طوفان شدید و یخ بستن کابل‌ها منجر به شکستن پایه بتونی و پاره شدن کابل‌ها شده بود که همکاران بلافاصله با پای پیاده جهت رفع خاموشی و اصلاح شبکه فشار متوسط اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان پاسگاه مرزی «عنبران علیای» شهرستان نمین به علت شکسته شدن ۹ تیرچوبی و پاسگاه مرزی «ساری بلاغ» شهرستان گرمی به علت شکسته شدن ۴ اصله تیر برق‌دار نیست.

قدیمی افزود: فعلاً برق مورد نیاز این پاسگاه‌ها از طریق دیزل ژنراتور تأمین می‌شود و مسیر صعب العبور آن‌ها در حال بازگشایی است و به محض بازگشایی با انتقال لوازم و تجهیزات، اکیپ‌های برق نمین و گرمی نسبت به تأمین برق از شبکه ۲۰ کیلوولت اقدام خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع