به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام مهدی ستوده شامگاه جمعه در مراسم روز پرستار در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل اظهار کرد: نقش پرستاران به عنوان یکی از اضلاع مهم حفظ سلامت جسمی و روحی جامعه غیرقابل انکار است. وی بزرگترین بیماری جهانی را استرس و اضطراب معرفی و خاطرنشان کرد: اگر سطح سلامت روانی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام مهدی ستوده شامگاه جمعه در مراسم روز پرستار در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل اظهار کرد: نقش پرستاران به عنوان یکی از اضلاع مهم حفظ سلامت جسمی و روحی جامعه غیرقابل انکار است.

وی بزرگترین بیماری جهانی را استرس و اضطراب معرفی و خاطرنشان کرد: اگر سطح سلامت روانی این انسان‌ها ارتقا نیابد آسیب پذیری بیشتری را در این میان شاهد خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یکی از اساسی‌ترین مباحث نجات جامعه از خمودگی و افسردگی را امیدبخشی، روحیه دهی و ارتقای سطح آرامش روحی و روانی مردم توصیف کرد و گفت: پرستاران در صف مقدم مبارزه با بیماری‌های متعدد از جمله کرونا در جامعه امروز هستند که انسان قرن حاضر سلامت روحی و جسمی خود را مرهون این قشر ایثارگر است.

ستوده با تاکید بر اینکه باید علاوه بر سواد خواندن و نوشتن در مجموعه خانواده و زندگی سواد سلامت جسمی را نیز ارتقا دهیم، تصریح کرد: اولویت‌های راهبردی در راستای سالم سازی جامعه باید مدنظر قرار گیرد که یکی از این منابع آرام بخش در کشور اسلامی ما امامزادگان در سطح وسیع و گسترده و توسل به ائمه اطهار است.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف در سطح کشور بالغ بر ۳ هزار و ۲۶۰ درمانگاه، بیمارستان و مراکز بهداشت را مدیریت می‌کند که در کنار کمک روحی و روانی به بیماران و نقش پرستاران نقشی شایسته و اساسی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تلاش پرستاران در بیمارستان را در ایام کرونایی قابل تقدیر اعلام و تصریح کرد: در مقابل بیماری‌های جدید قرن در جهان و برای مدیریت استرس و اضطراب‌های ناشی از آنها باید سواد عاطفی خود را ارتقا دهیم که یکی از اضلاع مهم این سواد عاطفی توجه به ظرفیت مهم امامزادگان و اماکن متبرک و مذهبی است.

ستوده بیان کرد: نبود سواد عاطفی روح و روان فرزندان، پدران و مادران و کهن‌سالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد که ضروری است پرستاران در کنار پزشکان در ارتقای سواد سلامت جامعه نقش خود را به درستی ایفا کرده و مهمترین نیاز جامعه را که همان نیاز به معنویت و ارتقای اخلاقیات است، در جامعه گسترش دهند.

وی با تبریک روز پرستار به این جامعه ایثارگر اضافه کرد: حضرت زینب بزرگ پرستار کربلا با نمایش ایثاری عظیم بهترین الگو برای دختران و زنان در عصر حاضر هستند.

انتهای پیام/

منبع