به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حکم اعدام دو نفر از عناصر اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ابرام شد. هیأت شعبه دیوان عالی کشور در خصوص فرجام خواهی وکلای مدافع محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی، نسبت به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حکم اعدام دو نفر از عناصر اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ابرام شد.

هیأت شعبه دیوان عالی کشور در خصوص فرجام خواهی وکلای مدافع محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی، نسبت به رأی صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز، با توجه به جامع محتویات پرونده، گزارش اداره اطلاعات استان فارس، اظهارات متهمان و مستندات فنی ارائه شده، دادنامه صادره را تأیید کرد.

شعبه دیوان عالی کشور با توجه به آیه ۳۳ سوره مائده و آیه ۹ سوره حجرات در خصوص اهم احکام جزایی اسلام درحوزه امنیتی حکم بغی، محاربه و افساد؛ اقدامات صورت گرفته توسط نامبردگان را از مصادیق بارز و روشن بغات و محاربین و مفسدین فی الارض عنوان کرد.

در رأی شعبه دیوان عالی کشور آمده است: در لایحه فرجام خواهی، مطلبی که بر اساس دادنامه خدشه وارد کند ملاحظه نگردید و با توجه به مستندات مندرج در پرونده، از جمله اقاریر محکوم علیهما و اینکه در رسیدگی معموله و صدور حکم، موازین قانونی و شرعی اعم از شکلی و ماهوی رعایت شده است، لذا به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی فرجام خواهی وکلای نامبردگان رد و دادنامه صادره ابرام می‌گردد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر