مهدی عبوری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در فرصت باقیمانده از فصل کاری عملیات آسفالت‌ریزی و بهسازی در کوچه‌ها و معابر مناطق بافت فرسوده شهری و همچنین سکونتگاه‌های غیررسمی انجام می‌شود تا عبور و مرور ساکنان این مناطق با مشکلات و نارسایی‌هایی روبه‌رو نشود. وی به سه سفر خود به اردبیل […]

مهدی عبوری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در فرصت باقیمانده از فصل کاری عملیات آسفالت‌ریزی و بهسازی در کوچه‌ها و معابر مناطق بافت فرسوده شهری و همچنین سکونتگاه‌های غیررسمی انجام می‌شود تا عبور و مرور ساکنان این مناطق با مشکلات و نارسایی‌هایی روبه‌رو نشود.

وی به سه سفر خود به اردبیل و بازدید از محلات هدف و حاشیه‌نشین ایران‌آباد، عدالت‌آباد، ملایوسف، میراشرف و گلمغان اشاره کرد و گفت:‌ بیش از ۹۰ درصد تعهدات ما در ساماندهی این مناطق و اجرای طرح‌های مختلف از پارک و کلانتری گرفته تا فرهنگسراها، مجموعه‌های تفریحات سالم و سالن‌های ورزشی به انجام رسیده و همچنان در صدد تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همکاری‌های مشترک با شهرداری‌ها را در اجرای این طرح‌ها یادآور شد و تصریح کرد: در شهر اردبیل بازگشایی شهیدگاه با خرید و تملک بخشی از واحدهای مسکونی و تجاری انجام شده و برای ادامه این فعالیت پنج میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت تا مجموعه شهیدگاه به صورت کامل بازگشایی شود.

عبوری از تملک و واگذاری خانه مرحوم مؤذن‌زاده به شهرداری اردبیل برای تبدیل این مجموعه به یک فضای فرهنگی و موزه خبر داد و افزود: سعی و تلاشمان بر این است تا به شهرداری‌ها در اجرایی شدن این پروژه‌ها کمک کنیم که در حد وسع و توان این کار را انجام دادیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای مناطق محروم شهری به ویژه سکونتگاه‌های غیررسمی با همکاری شهرداری‌ها طرح‌ها مصوبی در حال اجراست که در مناطق مختلف کشور نیز بخش عظیمی از این طرح‌ها به سرانجام رسیده است.

عبوری اضافه کرد: توانمندسازی اقتصادی ساکنان حاشیه شهرها نیز از دیگر رویکردهای سازمان بازآفرینی شهری است که تلاش خواهیم کرد اهداف مؤثر در این زمینه تحقق پیدا کند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: اصلی‌ترین رویکرد ما در بهسازی و بازسازی مناطق حاشیه شهر و همچنین بافت‌های فرسوده توانمندسازی ساکنان این مناطق است تا از لحاظ اقتصادی و درآمدزایی بتوانند بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنند.

انتهای پیام/

منبع