به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صاحبعلی اصغری ظهر دوشنبه در بازدید از مرکز پرورش ماهی منطقه گوردیگل بخش قشلاق دشت بیله‌سوار اظهار کرد: این شهرستان در مسیر توسعه و رونق آبزی‌پروری، پتانسیل‌های بالقوه‌ای برای توسعه دارد و تحقق آن نیز در گرو برنامه‌ریزی و حمایت از سرمایه‌گذاران است. وی تصریح کرد: محدودیتی برای حمایت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صاحبعلی اصغری ظهر دوشنبه در بازدید از مرکز پرورش ماهی منطقه گوردیگل بخش قشلاق دشت بیله‌سوار اظهار کرد: این شهرستان در مسیر توسعه و رونق آبزی‌پروری، پتانسیل‌های بالقوه‌ای برای توسعه دارد و تحقق آن نیز در گرو برنامه‌ریزی و حمایت از سرمایه‌گذاران است.

وی تصریح کرد: محدودیتی برای حمایت از حوزه پرورش آبزیان برای توسعه و ورود سرمایه‌گذاران جدید در این شهرستان وجود ندارد و سرمایه‌گذاران این بخش مورد حمایت قرار می‌گیرند.

فرماندار بیله‌سوار گفت: مرکز پرورش سپید ماهی واقع در منطقه گوردیگل در زمینی به مساحت ۵۸ هکتار که شامل ۶ استخر بزرگ و چهار استخر کوچک ماهی، بزرگترین مرکز پرورش ماهی شمال غرب کشور است.

اصغری افزود: ظرفیت این محل ۱۲۰ تن ماهی است که این ظرفیت به ۲۰۰ تن نیز قابل افزایش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انواع ماهیان گرمابی از جمله آمور، کپور، فتواک و بیگ هد در این محل پرورش و توسعه می‌یابد و محصولات آن تاکنون به کشورهای عراق، ارمنستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار اضافه کرد: به دلیل وجود تنوع اقلیم ظرفیت بالایی برای پرورش ماهی در این شهرستان وجود دارد و تلاش می‌شود با استفاده از این ظرفیت‌های خدادادی تولید سالانه ماهی را در این منطقه به طور قابل توجهی افزایش دهیم.

صیادخانی مدیر مرکز پرورش سفید ماهی نیز بیان کرد: این محل از چهار سال پیش با ظرفیت اشتغال مستقیم ۳۰ نفر راه‌اندازی شده و روزانه صدها کیلوگرم ماهی به بازارهای شهرستان‌های همجوار ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

منبع