وحید کرم الهی بعدازظهر امروز جمعه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با اشاره به در جریان بودن برگزاری انتخابات نهمین دوره نظام مهندسی ساختمان لرستان اظهار داشت: در دوره قبل انتخابات کلاً ۲۰ درصد مشارکت مهندسان را در انتخابات داشته‌ایم اما در این دوره در حالی که هنوز دو ساعت تا پایان مهلت […]

وحید کرم الهی بعدازظهر امروز جمعه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با اشاره به در جریان بودن برگزاری انتخابات نهمین دوره نظام مهندسی ساختمان لرستان اظهار داشت: در دوره قبل انتخابات کلاً ۲۰ درصد مشارکت مهندسان را در انتخابات داشته‌ایم اما در این دوره در حالی که هنوز دو ساعت تا پایان مهلت قانونی برگزاری انتخابات مانده است و به احتمال زیاد به دلیل مشارکت بالا تمدید هم می‌شود، نزدیک به ۴۰ درصد مشارکت داریم.

رشد دو برابری مشارکت مهندسان در انتخابات نظام مهندسی لرستان

وی با بیان اینکه آمار حاکی از آن است که میزان مشارکت مهندسان لرستانی در این دوره از انتخابات نظام مهندسی نسبت به دوره قبل رشد دو برابری داشته است، تصریح کرد: افراد واجد شرایط در بازه زمانی ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه رأی خود را می‌دهند و به طور طبیعی چون رأی گیری در بستر اینترنتی است و به دلیل اینکه ممکن است کد ملی یا شماره تلفن کسی ایراد داشته باشد، در برخی موارد هم ممکن است یک وقفه‌ای ایجاد شود که مرتب همکاران ما حضور دارند و افراد تماس می‌گیرند و رفع ایراد می‌شود.

حل مشکل برخی مهندسان درفرآیندانتخابات/موافقت با تمدیدزمان برگزاری

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: در کل کشور وزارت راه و شهرسازی وارد این مقوله شده است که انتخابات نظام مهندسی را در بستر الکترونیکی برگزار کند که این تصمیم به دلیل شرایط کرونا و میزان مشارکت‌های دوره‌های قبل گرفته شده است.

‬تاکنون انتخاباتی دقیق، ایمن، سالم و شفاف برگزار شده است

کرم الهی ادامه داد: تاکنون انتخاباتی کاملاً دقیق، ایمن، سالم، شفاف و با مشارکت بسیار بالاتر از دوره‌های قبل در استان برگزار شده و همچنان در جریان است.

وی با بیان اینکه تا همین لحظه ۳۳۴۸ نفر رأی خود را ثبت کرده‌اند، تصریح کرد: ممکن است برای ۵۰ نفر به طور طبیعی کد ملی مشکل داشته باشد و وقفه‌ای در رأی گیری آنها ایجاد شود که به ما زنگ می‌زنند و اینجا رفع ایراد می‌شود و شرکت می‌کنند.

حل مشکل برخی مهندسان درفرآیندانتخابات/موافقت با تمدیدزمان برگزاری

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: اینکه از این تعداد شرکت کننده حتی ۱۰۰ نفر هم مشکل داشته باشند به معنای نابسامانی نیست؛ در دوره قبل ۲۰ درصد مشارکت داشته‌ایم و الان که هنوز ۲ ساعت تا پایان رأی گیری داریم و تمدید هم می‌کنیم دو برابر دوره قبل مهندسان شرکت کرده‌اند.

مشکلات ایجاد شده در فرآیند اخذ رأی به علت برگزاری در بستر الکترونیک طبیعی است

کرم الهی با اشاره به اینکه از صبح تا کنون ۳۴ نفر تماس گرفته‌اند که برای شرکت در انتخابات ایراد دارند و اصلاً اگر برای ۱۰۰ یا ۱۵۰ نفر هم مشکل ایجاد شود طبیعی است چون برای اولین بار است انتخابات به صورت اینترنتی برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در بستر الکترونیک کاملاً ایمن است و نیاز به مراجعه افراد نیست، از نظر هزینه‌ها هم بهینه است به طوری که انتخابات دوره قبل بیش از ۴۰۰ میلیون هزینه داشته است اما امسال حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان برای برگزاری انتخابات نظام مهندسی هزینه کرده‌ایم.

حل مشکل برخی مهندسان درفرآیندانتخابات/موافقت با تمدیدزمان برگزاری

موافقت با تمدید زمان برگزاری انتخابات

وی با بیان اینکه در بین استان‌هایی که انتخابات نظام مهندسی آنها امروز برگزار می‌شود، شامل لرستان، خوزستان، فارس، یزد و گیلان در حال حاضر لرستان پیشتاز است و بیشترین مشارکت را دارد و اول است، تصریح کرد: تا غروب هم مطمئناً افراد بیشتر شرکت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: انتخابات هم تمدید می‌شود، هیئت اجرایی درخواست دادند و ماهم با تمدید انتخابات موافقت کردیم تا همه مهندسان بتوانند شرکت کنند.

حل مشکل برخی مهندسان درفرآیندانتخابات/موافقت با تمدیدزمان برگزاری

براساس این گزارش، پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با انتشار گزارشی با عنوان «نابسامانی در انتخابات نظام‌مهندسی لرستان / توپ تقصیر در زمین کیست؟» مشکلات مهندسانی که به دلایل مختلف از جمله کد ملی اشتباه و یا شماره تماس ثبت نشده، نتوانسته بودند در انتخابات نظام مهندسی شرکت کنند را پیگیری کرده بود.

انتهای پیام/

منبع