به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی که در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه شهرستان پارس آباد سخن می‌گفت با بیان اینکه نگاه دوراندیش امام خمینی (ره) در تأسیس بسیج در ۵ آذر ماه سال ۱۳۵۸ موجب پیروزی کشور در هشت سال دفاع مقدس شد، اظهار کرد: ارتش بیست […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی که در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه شهرستان پارس آباد سخن می‌گفت با بیان اینکه نگاه دوراندیش امام خمینی (ره) در تأسیس بسیج در ۵ آذر ماه سال ۱۳۵۸ موجب پیروزی کشور در هشت سال دفاع مقدس شد، اظهار کرد: ارتش بیست میلیونی بسیج شجاعانه و دلاورانه در برابر دشمن ایستاندند و نگذاشتند ذره‌ای از خاک وطن به تسخیر دشمن بعثی در آید.

وی بر ادامه دادن راه شهدا و بسیجیان دوران انقلاب و دفاع مقدس در عصر حاضر تاکید کرد و افزود: بسیج امروزه باید کارهای تربیتی و فرهنگی را در اولویت قرار دهد تا این ریشه ناگسستنی و متحد بسیجیان در عرصه‌های مختلف کشور به نسل‌های آینده نیز انتقال یابد.

خطیب جمعه شهرستان پارس آباد تشکیل حلقه‌های صالحین در بسیج و تربیت نوجوانان و جوانان را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: یک بسیجی باید در جامعه الگوی دیگران بوده و در همه عرصه‌های علمی، مذهبی و فرهنگی درخشان باشد.

حجت الاسلام باقری بنابی به برگزاری باشکوه اجتماع بسیجیان شهرستان پارس آباد اشاره کرد و ادامه داد: این مراسم نشان داد وقتی نام بسیج در میان باشد همه اقشار مختلف مردم در هر سن و با هر موقعیت شغلی با اخلاص و افتخار زیر بیرق اتحاد و همدلی بسیج لبیک سر خواهند داد.

وی به سالروز ترور و شهادت شهید فخری زاده و شهید شهریاری نیز اشاره کرد و گفت: کشورمان از زمان پیروزی انقلاب شاهد ترور ۱۷ هزار دانشمند و عالم بوده است و دشمنان باید بدانند که راه پیشرفت و توسعه ملت ما را با شهادت دانشمندان نمی‌توانند ببندند.

حلقه‌های صالحین بسیج مکتب اصلی تربیت فرهنگی جوانان است

امام جمعه پارس آباد از آسفالت و بهسازی راه اسلام آباد خبر داد و افزود: اقدامات مناسبی هم جهت ایمن سازی راه مغان سر انجام شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر تمامی راه‌های این شهرستان چهار بانده شود.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه مردم را به تقوای فردی و جمعی دعوت کرد و گفت: غفلت از خدا و حسابرسی فرشتگان الهی موجب گناه می‌شود و انسان باید در تمامی اعمال خویش خدا را ناظر بر اعمال خود بداند.

وی خانواده را بنیان مقدس از نگاه قرآن کریم عنوان کرد و افزود: خانواده اولین و مهم‌ترین کانون اجتماعی و محل شکل گیری باورها و اعتقادات است که از یک نسل به نسل دیگر انتقال می‌یابد

انتهای پیام/

منبع