رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه حقایق دفاع مقدس باید به گوش جوانها برسد، تاکید کردند: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس وظیفه همگانی است.

به گزارش آذرمغان به نقل از فارس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، صبح امروز ( چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:

– شما پیشکسوتان خیلی از مسائل دفاع مقدس را میدانید اما نسل جدید خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌داند. ما باید کاری کنیم نسل جدید مسائل دفاع مقدس را مثل شما بشناسد و بداند. این توقعی است که بنده از خودم و دیگران دارم.

– بنده با جوانها تا حدودی مرتبطم گاهی سوالی میشود و حرفی زده میشود میبینم خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌داند. من می‌خواهم این حقایق دفاع مقدس به گوش آنها برسد. حقایقی که در دفاع مقدس ما به آن توجه داریم دیگر امروز فقط ادعا نیست. روزی ادعا می‌کردیم که تمام قدرت‌های جهانی با ما می‌جنگند. اما الان خود کسانی که می‌گفتند ما فقط ادعا می‌‌کنیم خودشان اعتراف به این مسئله می‌کنند.

– حمله نظامی به کشور غیرمنتظره نبود. بله حمله را صدام کرد اما پشت سر صدام استکبار جهانی قرار داشت. کشورهای استکباری هم او را تشویق کردند و چراغ سبز و قول پشتیبانی به صدام دادند و به قولشان عمل کردند.

– حمله این کشورها به نظام انقلابی کاملا طبیعی بود، چون آن‌ها از انقلاب اسلامی ایران به شدت عصبانی بودند. این انقلاب کارهایی را انجام داد که خود ما آن روز خیلی متوجه آن نبودیم، اما استکبار جهانی متوجه آن شده بود. این انقلاب صرفا یک شکست سیاسی مقطعی برای استکبار نبود؛ انقلاب اسلامی ایران تهدید امپراتوری نظام سلطه بود.

– این که یک ملتی از آمریکا و قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی حاکم بر دنیای آن روز نترسد،‌ اصلا برایشان قابل تحمل نبود. آن هم نظام سیاسی‌ای که در یک جایی برپا شده که نقطه امید و اتکا و طمع‌ورزی کامل آمریکا بوده است. لذا دنبال انتقام و ضربه زدن بودند. ضربه‌هایی هم مثل اقدام به کودتا و حمله هوایی در طبس و تحریک اقوام هم راه انداختند اما به جایی نرسید. باید جنگ نظامی از طرف یک همسایه راه می‌انداختند.

–  باید ببینیم هدفهای حمله صدام به ما چه بود؟ در مرحله اول هدف صدام تجزیه کشور و  جدا کردن خوزستان از کشور بود. که خب مردم خوزستان یکی از بهترین دفاعها را خودشان انجام دادند. بله مردم از همه کشور به خوزستان رفتند اما در خود خوزستان شخصیت‌های برجسته مجاهد و مبارزی مثل علی هاشمی جزو شخصیتهای درجه یک دفاع قرار دارند.

– یکی از اهداف بعدی به زانو درآوردن ملت ایران بود. میخواستند جمهوری اسلامی را براندازی کنند و سرنوشت ایران را عوض کنند. می خواستند صدای ملت ایران را در گلو خفه کنند؛ ملت ایران حرف نویی برای دنیا داشت. میخواستند این پیام نرسد؛ پیام مقاومت و ایستادگی و عدم تسلیم دربرابر زورگویی و تبعیض بین‌المللی.

– می‌خواستند ملتهای دیگر عبرت بگیرند که اگر کسی مقابل آمریکا قیام کرد مثل ملت ایران سرکوب می‌شود و هدف نهایی و اساسی این بود که باب مقاومت بسته شود.

– پاسخ ملت ایران این بود که همه این هدفها را خنثی کرد و درست نقطه مقابل هدف آنها اتفاق افتاد.

– سه عنصر قدرت انقلاب و رهبری امام و خصوصیات برجسته ملت ایران باعث شد تهدید بزرگ جنگ تبدیل شود به فرصت بزرگ. این یکی از فصلهای شورانگیز دفاع مقدس است که در این زمینه باید بسیار کار شود. فرصتهایی که در اثر دفاع مقدس برای کشور پیش آمد برای اکثر مردم ناشناخته است.

– امروز خوشبختانه کشور به مرحله بازدارندگی رسیده است. یعنی وضع نظامی کشور به جایی رسیده که کشور از لحاظ تهدید خارجی نگران نیست و دشمنان هم این را میدانند.

– در مجموعه حرکات نظامی ۸ساله در حوادث جنگ، تدبیر و عقلانیت به طور محسوسی وجود داشت. بعضی از راهها و روشها و راه‌کنشها که در دفاع مقدس به‌کار برده شد ابتکاراتی بود که قابل تدریس است.

– دفاع مقدس یک اصل را برای ملت ایران تبیین کرد که صیانت از کشور با مقاومت به دست می‌آید نه با تسلیم. این احساس لزوم مقاومت موجب شد هم اعتمادبنفس داخلی به‌وجود بیاید و هم این مقاومت به دشمن یاد داد که در محاسبات خودش قدرت داخلی و مقاومت ایران را به حساب بیاورد.

– مردم با همین روحیه مقاومت توانستند تعداد زیادی از نقشه‌های دشمن را به شکست بکشانند و دشمن را ناکام گذاشت. دشمن فشار حداکثری را تحمیل کرد و ناکام شد. دشمن طرح خاورمیانه جدید را به میدان آورد و ناکام ماند. دشمن تعرض به مرزهای ما را از هوا و دریا شروع کرد و ناکام ماند. اعتماد بنفس ملی یعنی همین.

– روایت‌های مخدوش و غلط و دروغ از دفاع مقدس و اصل انقلاب باید پاسخ داده شود.

– الان هم می‌بینم بعضی از کتابها و فیلمهایی که صهیونیستها یا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌نویسند و می‌سازند برای این است که یک نقطه تاریکی را در انقلاب و حرکت ملت ایران به دروغ وانمود کنند. در مقابل اینها باید تلاش کرد و کسانی که اهل فکر و کار و هنر هستند کارهایی انجام دهند.

– امیدواریم که خداوند توفیق دهد که آنچه را که به عهده یکایک ماست انجام دهیم.

– حقایق دفاع مقدس باید به گوش جوان‌ها برسد.

– طرف جنگ، استکبار جهانی بود.

انتهای پیام/