معاون استاندار اردبیل اردبیل بر بهره گیری از تمام ظرفیت های گردشگری اردبیل از جنوبی ترین نقطه در رود قزل اوزن تا شمالی ترین نقطه در حاشیه رود ارس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای شمالغرب اردبیل؛ بهروز ندایی امروز در به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه گردشگری اصلی ترین محور توسعه استان اردبیل است فلذا  در این راستا جذب بیشتر مسافران و افزایش میانگین مدت اقامت مد نظر است که برای تحقق این امر ضروری است از همه ظرفیت های استان از جنوبی ترین نقطه در رود قزل اوزن تا شمالی ترین نقطه در حاشیه رود ارس بهره گرفته شود.

وی افزود: تنوع جاذبه های طبیعی،  آثار باستانی و قلعه های تاریخی، وجود مناطق حفاظت شده حیات وحش و دریاچه های زیبا، ژئوپارک و ساحل رود ارس از جمله جاذبه های استان داردبیل هستند که برای آنها برنامه ریزی شده است.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به برخورداری اردبیل از دهها اثر باستانی، تصریح کرد: خوشبختانه حفظ، مرمت و بهسازی مجموعه ارزشمند و تاریخی شهر یری در دستور کار استانداری و مجموعه گردشگری استان قرار گرفته است و بخشی از  عملیات ساماندهی این مجموعه که با اعتبارات استانی قابل اجرا است، آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به قول معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، بزودی برای طراحی و ساخت حفاظ محوطه اصلی این منطقه باستانی شهر یری نیز اقدام خواهد شد.