امام جمعه گرمی گفت: با حضور در پای صندوق‌های رای سرنوشت خود را رقم می‌زنیم و انتخاب اصلح هم کمک می‌کند یک مجلس قوی داشته باشیم.

به گزارش آذرمغان، حجت‌الاسلام والمسلمین یداله صفری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمی گفت: تربیت و مسائل تربیتی در دین مقدس اسلام از مسائل اساسی جامعه است و تمام واجبات و محرمات، تمام تبلیغات و ترویج احکام اسلامی، تمام خدمات رفاهی، خادم تربیت اسلامی و در خدمت تربیت اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت تربیت اسلامی گفت: گرچه بین رفاه و تجملات و بهره مندی از مظاهر دنیا و تربیت منافاتی وجود ندارد؛ یعنی انسان می‌تواند هم تربیت الهی و اخلاق انسانی و عبودیت و بندگی خدای عالم را داشته باشد و هم از امکانات مشروع  دنیا نیز استفاده کند ولی بر فرض اگر ما بتوانیم افراد جامعه را مطابق دین اسلام تربیت کنیم ولی دنیا نداشته باشند، ضرر نکرده‌ایم ولی اگر تمام دنیای افراد جامعه را تأمین کنیم ولی تربیت اسلامی نباشد، ورشکسته شده ایم.

وی افزود: تحقق انسانیت خصوصاً در این زمان بدون تربیت اسلامی ممکن نیست و دنیا بدون داشتن اخلاق و انسانیت در تعبیر قرآن یک گاوداری مدرن است.

امام جمعه گرمی با انتقاد از بی توجهی به مسائل تربیتی گفت: تربیت اینقدر مهم است ولی متاسفانه حتی در حکومت اسلامی به هیچ چیز به اندازه تربیت بی توجه نیستیم و والدین و اولیاء به تربیت اسلامی فرزندانشان اهمیت نمی دهند و در مدرسه علوم و ریاضی و زبان از تربیت و تحصیل اخلاق مهمتر است و در سایر مراکز علمی نیز روح حاکم بر آنها نگاه مادی است تا معنوی.

خطیب جمعه گرمی با دعوت مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی، گفت: انتخابات و اخذ رای از مردم در حال انجام است و مردم بر اساس احساس تکلیف در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و آنها هم که فرصت نکرده‌اند تا وقت قانونی دین خود را به شهداء خصوصاً شهدای مقاومت و علی الاخصوص شهید علمدار مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی با رای دادن ، اداء خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما نباید هیچ چیز را به رای گره بزنیم، رای دادن یک وظیفه است و حداقل دو اثر دارد یکی این که سرنوشت خود ما را تعیین می کند و باید دقت کرد و دیگری این که پاسخ دندان شکنی بر دشمن است.

وی ادامه داد: با رای دادن و انتخاب اصلح اگر نشد خیرموجودین تا هم مجلس قوی و هم ضربه سهمگین بر دشمن بزنیم.