به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در آیین گرامیداشت روز جمهوری اسلامی در محل شبستان مصلای امام خمینی (ره) و در جمع فعالان و پیشکسوتان قرآنی و آحاد مردم مومن و روزه‌دار تهران و مسئولان‌ کشوری و لشگری اظهار داشت: بلافاصله پس از پیروزی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در آیین گرامیداشت روز جمهوری اسلامی در محل شبستان مصلای امام خمینی (ره) و در جمع فعالان و پیشکسوتان قرآنی و آحاد مردم مومن و روزه‌دار تهران و مسئولان‌ کشوری و لشگری اظهار داشت: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی و کمتر از ۵۰ روز از ۲۲ بهمن ۵۷، مردم در رفراندوم با شکوهی شرکت کردند و با اکثریت قاطع بالای ۹۸ درصد به ندای امام راحل درخصوص «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر، رای آری دادند. امروز هم پس از گذشت ۴۴ سال همچنان بر عهد و پیمان خود با نظام، اسلام و انقلاب ملتزم و وفادار هستند.

 معاون رئیس جمهور گفت: برخلاف برخی  قیام ها، نهضت ها و انقلاب ها که پس از مدت کوتاهی فلسفه و ماهیت اصلی خود را از دست می دهند یا با شکست مواجه می شوند مانند حرکت اخوان المسلمین در مصر که به قدرت رسیدند اما تداوم حکومت‌شان به یک سال هم نرسید، انقلاب اسلامی ایران با درایت و دوراندیشی  امام راحل و مقاومت، ایستادگی و بصیرت مردم همچنان با قوت در مسیر آرمان های خود به پیش می رود.

حسینی خاطرنشان کرد: در ۴۴ سال گذشته آمریکا و اذنابش، ماه و هفته و روزی نبوده که علیه ملت ایران خصومت نکنند و ایران در این مدت شاهد توطئه، غائله آفرینی، کودتا، تحریم، جنگ، فتنه و آشوب، جنگ اقتصادی، رسانه ای و ترکیبی بوده است، اما مردم در مقابل همه‌ نقشه های دشمنان، ثابت قدم و پا برجا ایستاده و با جهاد، ایثار و شهادت از تمامیت ارضی و نظام اسلامی صیانت کردند.

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱، مردم ایران با هوشمندی صف خود را از معاندان، مزدوران و فریب خوردگان جدا کردند و در ۲۲ بهمن، یک بار دیگر حماسه آفرینی کردند و با شکوهتر و گسترده تر از قبل، عظمت و اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند.

 حسینی گفت:  نظام اسلامی در ۴۴ سال گذشته دستاوردهای فراوانی در حوزه های علم و فناوری، پزشکی، صنعت و کشاورزی، هسته ای و نظامی داشته که افتخار آمیز و مایه غرور و اعتماد ملی است و به فضل و نصرت الهی امروز ایران کشوری آزاد، مستقل و مقتدر است و در حوزه اقتصادی که ضعفهای مزمنی وجود دارد با تاکیدات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با اهتمام و عزم جدی دولت مردمی در این عرصه نیز تحولاتی صورت خواهد گرفت و ایران سربلند در همه عرصه ها به کشوری الگو و نمونه تبدیل خواهد شد.

 معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: در ۴۴ سال گذشته مردم ایران، مقاومت و فداکاری خود را در عرصه های مختلف نشان داده اند و با وجود چنین مردم با ایمان و هوشیاری، مسئولان کشور در سطوح مختلف  وظیفه خود می دانند که با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی و با الهام از آموزه ها و دستورات قرآنی روزبه‌روز شرایط بهتری را برای اقتصاد و معیشت و فرهنگ مردم رقم بزنند.

 حسینی با اشاره  به تلاش دشمنان برای منزوی کردن ملت ایران تاکید کرد: امروز به رغم تکاپوی دشمنان، سطح روابط ما با کشورهای قدرتمند اقتصادی جهان از جمله روسیه، چین و برزیل و نیز کشورهای همسایه و منطقه روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است و دولت سیاست خارجی متوازن را در راستای تامین منافع ملت ایران با اقتدار و عزت پیگیری می کند.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین با عرض تسلیت رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها اظهار داشت: حضرت خدیجه در زندگی فردی و اجتماعی الگو و اسوه بانوان است و مردم  ما به چنین شخصیت هایی می بالند و تاسی می جویند.

 دکتر حسینی افزود: حضرت خدیجه کبری الگوی زن مسلمان است که از روز اول که نبی  مکرم دعوت خود را آغاز کرد در کنار حضرت علی (ع) یار و حامی پیامبر اکرم شد و همه سرمایه خود را سخاوتمندانه در راه اسلام تقدیم کرد تا پرچمی که پیامبر برافراشته است در اهتزاز بماند.

در این مراسم که به همت شورای هماهنگی تبلیغات استان تهران و همکاری نمایشگاه قرآن  برگزار شد برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی و سرود و تواشیح با موضوع ایران مقتدر و گرامیداشت ۱۲ فروردین به اجرا دارد.

حسینی همچنین پیش از این برنامه، پس از حضور در مراسم افتتاحیه سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و سخنرانی آیت الله رئیسی از بخش های مختلف نمایشگاه از جمله غرفه های حوزوی و مشاوره دینی، تبیان، شورای گسترش قرآن و فرهنگ سازی حج  بازدید و در گفتگو با ناشران و فعالان قرآنی، پیشنهادات و نکاتی برای اثرگذاری بیشتر فعالیت ها و آثار تولید شده مطرح کرد.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا است و زمان بازدید نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ می باشد.

پایان پیام/





منبع خبر: فارس