شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه هر هفته احتمال ورود کرونا به پیک پنجم شیوع وجود دارد اظهار کرد: شیب آرام افزایشی در روند بستری‌های کرونایی وجود دارد و این پیک هم اکنون از شهرهای جنوبی کشور در […]

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه هر هفته احتمال ورود کرونا به پیک پنجم شیوع وجود دارد اظهار کرد: شیب آرام افزایشی در روند بستری‌های کرونایی وجود دارد و این پیک هم اکنون از شهرهای جنوبی کشور در حال افزایش است.

وی افزود: در صورت ادامه افزایش روند بستری کرونا در اردبیل باید محدودیت‌های جدیدتری اعمال شود و این محدودیت‌ها بیش‌تر باید در جهت کاهش ورود مسافران غیر بومی و برگزاری مراسم‌های با تجمع بالا در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ضمن انتقاد از آمار بسیار پایین استفاده از ماسک در مراکز پر تردد و شلوغ شهری گفت: گرمای هوا نباید مانع از استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد و. ناظران بهداشتی از این هفته بر روند نظارتی خود در مراکز خرید و سطح شهر خواهند افزود.

حبیب زاده به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در اردبیل اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته متأسفانه ۲ مورد فوتی کرونایی به ثبت رسیده است که هر دو این بیماران اهل شهرستان اردبیل بودند و به مدت چند روز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار داشتند که با توجه به شدت درگیری با بیماری جان خود را از دست دادند.

وی آمار بستری بیماران کرونایی در ۲۴ ساعته گذشته را ۳۰ بیمار اعلام کرد و افزود :۲۱ بیمار کرونایی از شهرستان اردبیل، ۶ بیمار از شهرستان پارس آباد، ۲ بیمار از شهرستان خلخال و ۱ بیمار نیز شهرستان مشگین شهر می‌باشند که با تشخیص کادر درمان در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ بیمار کرونایی بهبود یافته و ۳۵ بیمار کرونایی بدحال نیز همچنان در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

حبیب زاده ادامه داد: هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مشگین شهر، پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع