به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، در ادامه روند اصلاحی بازار رمزارزها، بیت کوین نهایتا از مسیر دستیابی به مقاومت ۲۳۴۰۰ دلاری خود باز مانده و اتریوم نیز به کانال ۱۵۰۰ دلار عقبگرد داشته است. دلیل عمده ریزش قیمت بیت کوین و ناتوانی در بازگشت به سمت مسیر صعودی چند هفته […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، در ادامه روند اصلاحی بازار رمزارزها، بیت کوین نهایتا از مسیر دستیابی به مقاومت ۲۳۴۰۰ دلاری خود باز مانده و اتریوم نیز به کانال ۱۵۰۰ دلار عقبگرد داشته است.

دلیل عمده ریزش قیمت بیت کوین و ناتوانی در بازگشت به سمت مسیر صعودی چند هفته اخیر خود، خروجی جلسه کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا بود؛ یعنی جایی که جروم پاول رئیس فدرال رزرو از توافق اکثر اعضای کمیته با حفظ روند افزایش نرخ بهره بانکی خبر داد.

افزایش شاخص دلار در پی جلسه روز چهاشنبه کمیته بازار آزاد فدرال در کنار حاکم بودن فضای غیر شفاف و افزایش ضریب ترس در بازارهای سرمایه، نهایتا تاثیر منفی خود را بر روی بیت کوین و اتریوم به عنوان رمزارز دوم بازار گذاشت تا بازار رمزارزها نتواند به مسیر صعودی خود ادامه دهد.

تحلیل قیمت اتریوم

همانطور که گفته شد، اتریوم در حال حاضر به کانال ۱۵۰۰ دلار اصلاح قیمت را تجربه کرده و حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته آن به ۸.۳ میلیارد دلار می رسد. اتریوم تنها طی شبانه روز گذشته و همزمان با ریزش قیمت بیت کوین، بیش از ۳ درصد ارزش خود را از دست داده و با ارزش بازار ۱۹۶ میلیارد دلار، همچنان در جایگاه دوم بازار رمزارزها قرار دارد.

در ادامه مسیر اصلاح بازار، مهمترین مقاومت پیش روی اتریوم روی ۱۶۲۰ دلار قرار دارد که در حقیقت، نقطه EMA۵۰ آن به حساب می آید. اگر قیمت نتواند این مقاومت را از پیش رو بردارد، باید منتظر اصلاح قیمت بیشتر اتریوم در بازار باشیم.

حرکت اصلاحی قیمت اتریوم ادامه دارد| تعیین نقاط مقاومت و حمایت پیش رو

اما در صورت ادامه حرکت اصلاحی، مهمترین حمایت پیش روی اتریوم روی ۱۵۷۰ دلار قرار داشته که شکست قیمت به زیر این محدوده می تواند حرکت اصلاحی آغاز شده را تا ۱۵۱۵ دلار پیش ببرد.

اما اگر اتریوم موفق شود از نقطه مقاومت یاد شده عبور کرده و روند بازار خود را معکوس نماید، هرگونه شکست قیمت به بالای محدوده ۱۶۲۵ دلار، می تواند منجر به ادامه مسیر دستیابی به مقاومت بعدی روی ۱۶۷۴ دلار و سپس ۱۷۴۰ دلار شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار