به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای تأمین استان کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن ماه پرفضیلت رجب و ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با همه ادعاهایی که دارد از درون دچار فروپاشی است و نمونه بارز […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای تأمین استان کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن ماه پرفضیلت رجب و ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با همه ادعاهایی که دارد از درون دچار فروپاشی است و نمونه بارز آن اختلافات داخلی و مقاومت فلسطینی‌ها است.

وی افزود: با بصیرت و اقدامات هوشمندانه مردم منطقه قدم‌های ظفرمندانه بیشتری در مقابل صهیونیست‌ها برداشته خواهد شد.

وزیر اطلاعات به کشورهای همسایه توصیه کرد: برای حفظ امنیت خود از رژیمی که هر روز زمزمه شکست و زبونی آن به گوش می‌رسد و در حال احتضار است دوری کنند.

خطیب بیان کرد: امروز با همراهی ملت ایران و محور مقاومت شاهد زبونی قدرت بزرگی همچون آمریکا در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: دشمن با ناامید شدن از اغتشاشات اخیر تلاش دارد از راه‌های دیگری همچون فشارهای بین المللی، حقوق بشر، افزایش تحریم، جنگ رسانه‌ای و اقداماتی علیه نماد اقتدار و امنیت کشور یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کشور و نظام ضربه بزند.

خطیب در ادامه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی را فرمانده خط مقدم مبارزه با تروریست دانست و گفت: ایران اسلامی با قاطعیت و توانمندی نیروهای مسلح از امنیت خود دفاع خواهد کرد.

وی با اشاره به پیروزی‌های ملت ایران در عرصه‌های گوناگون افزود: ایران در ایجاد محور مقاومت و گسترش این تفکر نقش مهمی ایفا کرده است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: دشمن باید بداند با گذشت ۴۴ سال از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توطئه‌های مختلف آنان نه تنها راه به جایی نبرده بلکه زمینه‌ی گسترش و پیشرفت ایران اسلامی را در منطقه و جهان فراهم کرده است.

خطیب افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از جوانان این کشور به عنوان فرزندان خود نام بردند و تاکید کردند افرادی که در اغتشاشات اخیر فریب دشمن را خوردند با جهاد تبیین ارزش‌ها و سرمایه‌های انقلاب را بهتر خواهند شناخت.

وی خدمت گذاری به همه مذاهب و اقوام را وظیفه‌ای مهم دانست و یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند با اختلاف افکنی و تفرقه وحدت بین مسلمانان را نشانه بگیرد و این مسئله هوشیاری و بصیرت همگان را می‌طلبد.

وزیر اطلاعات در سفر به استان کرمانشاه تبدیل تهدیدها به فرصت را از عوامل کاهش آسیب‌ها بویژه آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: مسئولیت پذیری و مسئولیت آفرینی از عوامل مؤثر امید آفرینی در جامعه و زمینه ساز امنیت پایدار در کشور است.

وزیر اطلاعات در ادامه استان کرمانشاه را خط مقدم صیانت از کیان انقلاب اسلامی دانست و گفت: این استان در حوادث مختلف همچون توطئه‌های تجزیه طلبی، جنگ هشت ساله و دفاع از حریم اهل بیت سینه سپر کرده و گواه این موضوع تقدیم شهدای گرانقدر است.

همسایگی با عراق یک فرصت بزرگ برای استان کرمانشاه است

وی داشتن مرز مشترک با کشور عراق را فرصتی بزرگ برای توسعه، رونق اقتصادی و اشتغال استان ارزیابی کرد و افزود: مرزنشینان همواره در دفاع از تمامیت ارضی کشور در کنار فعالیت‌های اقتصادی نقش مؤثری در امنیت پایدار منطقه داشته‌اند.

خطیب با اشاره به اینکه پایانه‌های بین المللی استان یکی از دروازه‌های زیارتی غرب کشوراست بر گسترش فعالیت‌های تجارت بین الملل برای توسعه و تأمین امنیت پایدار در مرزها تاکید کرد.

وی گفت: دولت تلاش دارد با گسترش خدمات در بخش‌های مختلف علاوه بر حل مشکلات برای توسعه و امیدآفرینی گام بردارد.

خطیب سفرهای استانی هیأت دولت را فرصتی برای شناسایی و حل مشکلات دانست و افزود: امروز مردم ایران با وحدت و بصیرت در کنار مسئولان نظام ایستاده‌اند.

در پایان نشست شورای امروز شورای تأمین استان کرمانشاه مدیر کل جدید اداره کل اطلاعات استان معرفی و از خدمات مدیرکل سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر