به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید عبدالله طباطبایی شامگاه سه‌شنبه در نشست اصحاب رسانه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به نقش خطیر خبرنگاران و اصحاب قلم در حفظ و حرمت مأموریت و مسئولیت اصلی اظهار کرد: ما انتظار داریم بیشترین ارتباط را با خبرنگاران داشته باشیم تا از ظرفیت آنها به عنوان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید عبدالله طباطبایی شامگاه سه‌شنبه در نشست اصحاب رسانه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به نقش خطیر خبرنگاران و اصحاب قلم در حفظ و حرمت مأموریت و مسئولیت اصلی اظهار کرد: ما انتظار داریم بیشترین ارتباط را با خبرنگاران داشته باشیم تا از ظرفیت آنها به عنوان کمیسرهای اجتماعی استفاده کنیم.

وی ضرورت توجه به جایگاه خبرنگاران و انعکاس صحیح مطالب را با دوراندیشی و تفکر سازنده یادآور شد و تصریح کرد: نباید خبرنگاران صرفاً به اطلاع‌رسانی یک واقعه و حادثه اکتفا کنند بلکه بهتر است با تقویت مؤلفه‌های مختلف به توانمندی ادبیات به ویژه ادبیات ترکی و طرح مسائل به صورت نقادانه اهتمامی جدی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از اصحاب رسانه خواست تا در بیان مطالب به الگوهای نگارشی و استفاده مناسب از کلمات توجه کرده و بیش از هر زمان دیگر رسالت خود را به درستی و به دور از سیاه‌نمایی انجام دهند.

طباطبایی گفت: نباید در این عرصه تقلیدی انجام شود بلکه هر با اجتهاد به عرصه تحلیل واقع‌بینانه ورود پیدا کرده تا به دور از توهین و تحقیر زمینه تبیین درست مسائل و خواسته‌های مردم را بیان کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شایسته نیست اصحاب قلم و رسانه قلم خود را ارزان بفروشند و یا بخواهند هنر رسانه‌ای خود را به سمت کارهای سفارشی به پیش ببرند بلکه بهتر است در ارتقا سواد رسانه‌ای عموم مردم جامعه خبرنگاران آستین بالا زده و به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه با تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت امام راحل و گرامیداشت ۱۵ خرداد اضافه کرد: در عرصه انتخابات عنصر سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت عناصر بسیار با اهمیتی است که قطعاً اصحاب رسانه در ارتقا این شاخص‌ها کمک کار متولیان عرصه انتخابات خواهند بود.

بحرالعلومی حفظ یکپارچگی، وحدت و دور بودن از هیجانات کاذب را توسط اصحاب رسانه یادآور شد و بیان کرد: باید این جریان به نحوی مدیریت شود تا زمینه یک نگاه واقع‌بینانه در عرصه انتخابات فراهم آید.

در این جلسه مباحث مختلف انتخاباتی از سوی دستگاه‌های متولی مطرح و از خبرنگاران خواسته شد تا با روحیه انقلابی و حفظ منافع ملی و مردم در جهت تنویر افکار عمومی و ارتقا مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی قلم‌فرسایی کرده و اطلاع‌رسانی صحیحی را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع