به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، کمال‌الدین میرجعفریان عصر دوشنبه در مراسم آغازین طرح سراسری زمستانی پلیس راه، راهداری، هلال احمر، اورژانس و امداد خودرو در اردبیل اظهار کرد: طرح زمستانی از امروز تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت که در قالب این طرح بیش از ۵۰۰ دستگاه ناوگان راهداری، ست نجات، آمبولانس و خودروهای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، کمال‌الدین میرجعفریان عصر دوشنبه در مراسم آغازین طرح سراسری زمستانی پلیس راه، راهداری، هلال احمر، اورژانس و امداد خودرو در اردبیل اظهار کرد: طرح زمستانی از امروز تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت که در قالب این طرح بیش از ۵۰۰ دستگاه ناوگان راهداری، ست نجات، آمبولانس و خودروهای سنگین به هموطنان ارائه خدمات خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی پلیس راه، راهداری و امدادگران به هموطنان در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل به ویژه در گردنه‌های صعب‌العبور و مناطق حادثه‌خیز ارائه خدمات کرده و به سهولت سفر کمک خواهند کرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در نیمه اول امسال با تلاش همه این دستگاه‌ها در استان اردبیل کاهش ۲۰ درصدی تصادفات در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به ثبت رسید که بخشی از این کاهش تصادفات به دلیل حذف نقاط حادثه‌خیز بوده است.

میرجعفریان افزود: همچنان دستگاه‌های متولی به ویژه راه و شهرسازی، راهداری و پلیس راه در شناسایی و حذف نقاط حادثه‌خیز و گردنه‌های صعب‌العبور نقش مهمی دارند که باید در سریع‌ترین زمان این اقدامات اصلاحی در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در استان اردبیل عمده محورهای مواصلاتی متصل به استان‌های همسایه از طریق گردنه و یا محورهای صعب‌العبور اتصال پیدا کرده که ضروری است چهارخطه کردن این مسیرها با سرعت عمل بیشتر به انجام برسد.

این مسئول اضافه کرد: راه و شهرسازی استان اقدامات خوب و مؤثری را در چهارخطه کردن اغلب مسیرهای شمال، جنوب، شرق و غرب استان آغاز کردند که قطعاً در سال‌های آینده این امر نتایج و پیامدهای خوبی را در ایمن‌سازی سفرها به همراه خواهد داشت.

وی از تکمیل تونل دوم گردنه حیران در محور نمین به سمت آستارا خبر داد و بیان کرد: در کنار احداث تونل دوم، تعریض بخشی از مسیر نیز به انجام می‌رسد.

میرجعفریان با قدردانی از همراهی پلیس و مجموعه راهداری و همچنین دستگاه‌های درمانی، اورژانسی و امداد جاده‌ای ادامه داد: در زمستان امسال با توجه به شرایط سردسیری استان اردبیل، طرح زمستانی ۲۰ روز از موعد مقرر زودتر شروع شد تا با توجه به احتمال بارش‌های پاییزی و زمستانی هموطنان در عبور و مرور خود دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

منبع