مهدی مرادجو در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: از طریق ۱۹۶ دفتر پیشخوان در سطح استان که ۷۰ مورد آن در اردبیل فعال است، تلاش می کنیم تا خدمات غیرحضوری و الکترونیکی را به مشترکان آب و فاضلاب ارائه کنیم. وی با بیان اینکه در سطح استان ۴۸۹ هزار مشترک از […]

مهدی مرادجو در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: از طریق ۱۹۶ دفتر پیشخوان در سطح استان که ۷۰ مورد آن در اردبیل فعال است، تلاش می کنیم تا خدمات غیرحضوری و الکترونیکی را به مشترکان آب و فاضلاب ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۴۸۹ هزار مشترک از خدمات آب و ۱۹۳ هزار مشترک نیز از خدمات فاضلاب بهره‌مند هستند، تصریح کرد: در حال حاضر هزینه تأمین هر متر مکعب آب ۲ هزار و ۳۰ تومان برای شرکت آب و فاضلاب محاسبه می شود در حالی که هر متر مکعب آب ۶۰۰ تومان به مشترکان ارائه می شود.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: ما در حالی آب تمام شده را به شهروندان به مبلغ ۶۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب ارائه می کنیم که هزینه کلرزنی، تصفیه‌خانه و نیروی انسانی فعال در این محاسبه مورد توجه قرار می گیرد که نرخ بسیار پایین و اندکی است.

تلاش برای ارائه خدمات به صورت الکترونیکی
مرادجو تعرفه ارائه شده از سوی شرکت آب و فاضلاب را با پیشنهاد هیئت دولت و ابلاغ به شرکت‌های مهندسی و آب و فاضلاب استان‌ها یادآور شد و افزود: در بودجه سال آینده نیز نرخ آب بها به صورت دقیق مشخص شده و بعد از تصویب و تأیید مجلس و ابلاغ آن ما از سال آینده نرخ جدید را اعمال خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سطح استان ما در تلاش هستیم تا طرح‌های فاضلاب را توسعه بدهیم تا به تناسب بهره‌مندی مشترکان از خدمات آب، شهروندان استان بتوانند از خدمات فاضلاب نیز استفاده کنند.

مرادجو به فعالیت‌های حوزه فاضلاب و حفاری در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: تا زمانی که فصل کاری اجازه بدهد همکاران ما شبانه‌روزی در صدد توسعه طرح‌های فاضلاب هستند تا منابع مورد نظر به شکل کامل جذب شود.

وی اضافه کرد: در صورت اعتراض مردم به افزایش بها آب مصرفی می توان از طریق کنتورنویسی مجدد و همچنین بررسی خرابی احتمالی در این زمینه تجدید نظر را انجام داد.

مرادجو بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا بر اساس استانداردها به هموطنان ارائه خدمات کنیم که در بخش خدمات متنوع به مشترکان کارها در بستر الکترونیکی در حال انجام است.

وی خطاهای احتمالی را در قرائت کنتور کمتر از ۵ درصد اعلام کرد و گفت:‌ از اول بهمن ماه با حذف قبوض کاغذی در همه شهرستان‌ها استان به ویژه اردبیل سعی بر این است تا از طریق پیامک بها مصرفی آب به اطلاع مشترکان برسد.

به ازای هر واحد مسکونی کنتور جداگانه ارائه می شود
مرادجو در ادامه سخنان خود اظهار کرد:‌ در منطقه یک اردبیل ۱۲۳ هزار مشترک و منطقه ۲ اردبیل ۷۸ هزار مشترک وجود دارد که ۸۰ درصد تلفن همراه این مشترکان دریافت شده و با همکاری مردم امیدواریم تا آخر دی ماه اطلاعات کلیه مشترکان به ثبت برسد.

وی از هموطنان خواست تا در صورت ثبت تلفن همراه خود از طریق سامانه ۳۰۰۰۱۵۲۲۰۰ اقدام کرده و با ارسال شناسه قبض خود نسبت به حذف قبوض کاغذی و دریافت مبلغ مصرف آب خود به صورت پیامک اقدام کنند.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تصریح کرد: در سال‌های گذشته برخی از مجتمع‌های مسکونی کنتورهای تجمیعی داشته که در حال حاضر این کنتورها جای خود را به کنتورهای انفرادی داده که به ازای هر واحد کنتور جداگانه ارائه می شود.

مرادی گفت:‌ در سطح استان ۱۹۶ دفتر پیشخوان و در اردبیل ۷۰ دفتر پیشخوان آماده ارائه خدمات الکترونیکی به مشترکان آب و فاضلاب هستند.

انتهای پیام/

منبع