حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس لایحه دوفوریتی تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی در حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد تا جزئیات دقیق آن از دیدگاه های کارشناسی […]

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس لایحه دوفوریتی تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی در حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد تا جزئیات دقیق آن از دیدگاه های کارشناسی مورد بحث، بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش دولت و مجلس بر این است تا با ساماندهی به ارز ۴۲۰۰ تومانی جلوی رانت و فساد احتمالی را گرفته و در نقطه مقابل شرایط مناسبی را در تامین کالاهای اساسی مردم به وجود آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه خود به دنبال سروسامان دادن به وضعیت اقتصادی مردم است ولی شایسته است این کار با بررسی دقیق و آینده نگری انجام شده تا کالاهای اساسی، داروی بیماران خاص و همچنین مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی و نهاده های دامی به قیمت مناسب تهیه و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

موسوی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کنار تدبیر مناسب برای تامین کالاهای اساسی مردم باید برای حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰ تومانی در دستور کار قرار گرفته و کنترل لازم در قیمت کالاهای اساسی انجام شود.

وی بیان کرد: بعد از گره گشایی از گرفتاری مردم در بحث کرونا و آرامش کشور در بحث واکسیناسیون تمام هم و غم مسئولان بر بهبود معیشت مردم متمرکز شده که انتظار می رود در هفته های پیش رو با تدبیری درست کنترل قیمت ها انجام و تورم بیش از این در معیشت مردم آزاردهنده نباشد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش یارانه ها به نوعی نقدینگی را بالا برده و شرایطی را فراهم می آورد تا براساس اظهارنظرهای اقتصاددانان کشور با تورم فزاینده روبرو شود که در این زمینه نیز بهتر است بهترین راه حل از سوی دولت و مجلس در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع