به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همایش ملی رؤسا و دبیران شورای نیروهای انقلاب اسلامی که روز پنجشنبه (۱۰ آذر) برگزار شد، گفت: با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این واقعیت انکارناپذیر است که این انقلاب، صحنه سیاسی جهان را […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همایش ملی رؤسا و دبیران شورای نیروهای انقلاب اسلامی که روز پنجشنبه (۱۰ آذر) برگزار شد، گفت: با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این واقعیت انکارناپذیر است که این انقلاب، صحنه سیاسی جهان را تغییر داده است.

وی افزود: جهان پس از انقلاب اسلامی از نظر سیاسی کاملا متفاوت شده در حالیکه در ایران پیش از انقلاب، مسئولان با اجازه آمریکا عزل و نصب می‌شدند، اما ایران به قدرت و واقعیتی تبدیل شده که آمریکایی‌ها در سیاست راهبردی خود صریحا اعلام می‌کنند که ما در جهان با سه قدرت ایران، چین و روسیه مشکل داریم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه از وقتی اروپایی‌ها به سلاح‌های جدید دست یافتند، توازن قدرت به هم خورد و پدیده‌ای به نام استعمار شکل گرفت، گفت: جهان‌خواری اروپایی‌ها در آفریقا، آسیا و آمریکا آغاز شد و تا نیمه اول قرن ۲۰ ادامه داشت.

حداد عادل با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم مصلحت دیدند صورت استعمار را عوض کنند، اظهار کرد: ادامه شیوه استعمار کهن ممکن نبود، تصمیم گرفتند سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و صندوق بین‌المللی پول را درست کنند، باطن قضیه فرقی نمی‌کرد، استعمار کهن به استعمار نو تبدیل شد. آن‌ها همچنین با سلسله مفاهیمی مانند دموکراسی، آزادی و حقوق بشر، جنگ نرم‌افزاری راه انداختند.

وی گفت: در دوره استعمار از سلاح جنگی استفاده می‌کردند، اما امروز به جای گلوله توپ، از فضای مجازی استفاده می‌کنند و پیش از آنکه جایی را تصرف کنند، اذهان را در جنگ نرم می‌کوبند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ابراز داشت: در چنین شرایطی انقلاب اسلامی حرف تازه‌ای زد و تحولی بر پایه وحی و دین و به نام خدا و به نام اسلام در جامعه و سیاست ایجاد کرد، مفهومی که غرب از رنسانس با آن خداحافظی کرد.

حداد عادل ادامه داد: غربی‌ها دین را امر شخصی می‌دانند که نمی‌تواند در صحنه جامعه، سیاست، اقتصاد، آموزش و هنر وارد شود اما انقلاب اسلامی این افسانه را در هم شکست.

وی خاطرنشان کرد: این نگرش باعث شد توده‌های مردم به صحنه سیاست بیایند، هیچ حزبی نمی‌توانست اینگونه مردم را متحد کند و به صحنه بیاورد. مردم با ایمان به صداقت یک فقیه دینی، امام خمینی (ره) وارد صحنه شدند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: اینکه مردم با نام دین وارد عرصه سیاست شوند، بزرگترین خطری است که انقلاب اسلامی برای غرب به وجود آورد.

حداد عادل بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند من با اطمینان می‌گویم اگر در کشورهای اسلامی انتخابات آزاد برگزار شود، احزاب اسلامی پیروز خواهند شد.

*ماندگاری انقلاب در برابر توطئه‌ها نشانه درستی راه است

وی خاطرنشان کرد: نه تنها انقلاب اسلامی پیروز شد، بلکه ۴۴ سال در برابر انواع توطئه‌ها که یکی از آن‌ها جنگ تحمیلی بوده، دوام پیدا کرده و فولاد آبدیده شده و این نشانه درستی این راه است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانسته الگوی جدیدی از حکمرانی ایجاد کند که عقلانیت، معنویت و عدالت از مفاهیم آن است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی سبب ظهور پدیده‌هایی در منطقه شده که یکی از آن‌ها مقاومت است. مقاومت در عراق، لبنان، سوریه، یمن و … اگر کسی متوجه این واقعیت نیست، از دشمن بپرسد.

حداد عادل افزود: رژیم صهیونیستی که ۲ روزه خود را به بیروت می‌‎رساند، ۳۳ روز با حمایت غرب می‌جنگد، اما نمی‌تواند وارد لبنان شود. همه دنیا می‌گفتند بشار اسد باید برود اما رهبر معظم انقلاب فرمودند باید بماند.

*عظمت انقلاب را باید از وسعت توطئه علیه آن دریافت

وی خاطرنشان کرد: عظمت انقلاب را باید از وسعت توطئه علیه آن دریافت، دشمن موفق نخواهد شد تا وقتی پرچم انقلاب به دست صاحب آن سپرده شود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن با تحریم، بنای تضعیف کشور و با تحریف، بنای تحریک مردم را دارد، گفت: جنگ ترکیبی و استفاده دشمن از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی باید سبب شود اطمینان به ادامه راه و امید به آینده در ما بیشتر شود.

حدادعادل در تبیین ماهیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیان کرد: چراغی را در نظر بگیرید، هدف از چراغ، شعله و نور است، نفت در چراغ به شعله تبدیل می‌شود. در این فرآیند، فتیله لازم است که یک سر آن در مخزن نفت و سر دیگرش به شعله است. در انقلاب اسلامی، آن مخزن مردم‌، آن شعله جمهوری اسلامی و آن فتیله یک ساز و کار و تشکیلاتی است که باید کمک کند استعداد و ظرفیت، به شعله تبدیل شود. تصور ما از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، چنین تصوری است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی ما این است که تلاش کنیم بین مردم و جمهوری اسلامی، دولت و مجلس و … واسطه باشیم و در این راه، دست همه افراد، احزاب و تشکل‌هایی که معتقد به قانون اساسی و رهبری رهبر معظم انقلاب هستند، می‌فشاریم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: وظیفه اصلی خود را دفاع از انقلاب  و حفظ و دفاع از انقلاب را در پیروی از ولایت فقیه می‌دانیم. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی وقتی موفق خواهد بود که نه فقط در انتخابات پیروز شود بلکه در هر صحنه‌ای که انقلاب نیاز داشت، با آگاهی و بصیرت به میدان بیاید.

حدادعادل با بیان اینکه دشمنی‌ها و مسائل روزی حل می‌شود که انقلاب دیگر از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی حرفی نزند، بیان کرد: حوادث اخیر نشان داد که باید وحدت داشته باشیم. وحدت یعنی تحمل اختلاف سلیقه.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: درباره حوادث اخیر باید ریشه‌یابی کنیم.

پایان پیام/





منبع خبر: فارس