فا رس / به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، همایش بزرگ «پاسداشت ایران آزاد» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و به مناسبت گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان و سالروز قیام دانشجویان انقلابی خط امام (ره) علیه استکبار جهانی و یادبود شهدای حادثه تروریستی شاه‌چراغ در مسجد این دانشگاه برگزار شد. محمد جبارپور استاد دانشگاه امام […]

فا رس /

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، همایش بزرگ «پاسداشت ایران آزاد» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و به مناسبت گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان و سالروز قیام دانشجویان انقلابی خط امام (ره) علیه استکبار جهانی و یادبود شهدای حادثه تروریستی شاه‌چراغ در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

محمد جبارپور استاد دانشگاه امام حسین (ع) در ابتدای مراسم، گفت: دانشگاه بهترین مکان و محل برای تربیت نسل‌هاست و این نهاد اجتماعی اگر درست بشود، قطار انقلاب اسلامی حرکت می‌کند و در این مکان است که می‌شود یک محیط انقلابی و علمی و بدون وابستگی به غرب داشت و اولین هدف و مقصد این قطار انقلاب، ایران مستقل و ایران قوی است.

جبار پور ادامه داد: هر کس برای پیشرفت علمی ایران قدم بردارد در این کشور و در این دانشگاه در جبهه انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

جبارپور در باره ریشه‌یابی مسائل اخیر کشور نیز، گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند: «نهادهای ما باید براساس نظام ارزشی ما باشد» که متاسفانه می‌بینیم در خیلی از نهادها اینگونه نیست و دقیقا به خاطر همین است که این مدل ناهنجاری‌ها را در این نهادها و جامعه می‌بینیم‌ و تا زمانی که شاکله و نظام‌های اجتماعی ما اینگونه باشد، طبیعی است که با این فتنه‌ها روبرو بشویم.

جبارپور با اشاره صحبت‌های رهبر انقلاب درباره اضمحلال غرب، خاطرنشان کرد: آمریکا قدرت سابق را ندارد و رو به افول است، منظور از افول؛ انتقال قدرت از غرب به شرق و تشکیل و قوی شدن جبهه مقاومت، است، این‌ها به معنای نظم نوین جهانی است.

وی افزود: آیا چین و روسیه می‌تواند در مقابل غرب تمدن‌ساز باشند، خیر، ما برای تمدن‌سازی نیازمند دو مؤلفه هستیم: یک، فکر و ایده متفاوت و دوم الگوهای عملی متناسب با این ایده که چین و روسیه هم ایده متفاوتی غیر از تکنولوژی غربی ندارند؛ تنها کشوری که قدرت این را دارد که در مقابل غرب تمدن جدیدی ایجاد کند، جمهوری اسلامی ایران است، زیرا ما ایده‌های متفاوت داریم و رهبری هم در این باره می‌فرمایند: ما چهار تا ظرفیت داریم، اولی نیروی انسانی، دوم منابع و معادن طبیعی، سومین وضعیت جغرافیایی، چهارم منطق و حرف متفاوت جمهوری اسلامی .

جبار پور در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم وضع کنونی را تغییر دهیم، ابتدا باید از درون خودمان را اصلاح کنیم و دوم نظام‌های اجتماعی است که نباید بازیچه دست هنجارهای این نظام‌های غربی بشویم و خودمان خط‌شکن باشیم، مانند چمران‌ها.

پس از بیان اظهارات جبارپور به عنوان پیش منبر در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، حجت الاسلام والمسلمین عالی سخنرانی خود را آغاز کرد.

بر همین اساس، حجت‌الااسلام عالی در ابتدای صحبت هایش درباره ویژگی‌های جامعه مهدوی نکاتی را مطرح کرد و گفت: پیشرفت هر فرد در هر عصر، نسبت آن فرد با امام معصوم هم عصر اوست.

وی افزود: مأموریت ما در زمان غیبت چیست؟ و رسالت حضرت ولی‌عصر چیست؟ حضرت به عنوان یک تلاشگر پنهان و ناشناخته و به نفع مؤمنین و مظلومین کار می‌کند و کسی او را نمی‌شناسد و زمینه‌سازی برای ظهور خودِ حضرت را اول از همه خود ایشان برای اینکه حکومت الهی به روی زمین بر پا شود، بر عهده دارند. من و شما هم هر چه از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم، ولو در حد یک پرچم در خانه زدن در نیمه شعبان.

حجت الاسلام عالی درباره مؤلفه‌ها و نیازها برای ظهور حضرت حجت (عج) گفت: آمادگی ظهور، نیاز مند آمادگی فردی و آمادگی جمعی ماست. اما لازم است و کافی نیست، در طول تاریخ انسان‌های صالح که تشرف داشتند، اما آقا نیامدند ولی برای آمدن ایشان آمادگی جمعی لازم است، لازم است جامعه تحمل و عقلانیت داشته باشد، دوران ظهور دوران حاکمیت عدالت و قانون است و همه این‌ها تحمل می‌خواهد و فقط حرف زدن آسان است؛ در زمان یازده امام قبلی جامعه شیعه این تحمل را نداشت، زمان ظهور باید تحمل‌ها توسعه یابد.

وی ادامه داد: اگر آمادگی جمعی نیاز باشد، شیعه باید به این آمادگی برسد، در روایات است که قبل از ظهور شیعه یک حاکمیتی دارد و شیعه تمرین می‌کند، تحمل‌ها را تمرین می‌کند ولایتمداری، حول محور ولی خدا را که معصوم نیست، تمرین می‌کند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: امام باقر در روایتی می‌فرمایند: پرچمی در مشرق‌زمین بلند می‌شود که کشته‌هایشان شهید است، این پرچم را به دست کسی نمی‌سپارند، به جز صاحب آن.

وی افزود: امید داریم این پرچم همین پرچم انقلاب اسلامی باشد که پرچم اهل بیت و شهدا برافراشته شده در آن و حول محور ولی این اتفاق افتاده و امیدواریم به صاحب اصلی‌اش برسد.

حجت‌الاسلام عالی با تأکید بر اینکه در این حاکمیت باید تسلیم ولی بودن را تمرین کنیم، افزود: آن کسی که ما در زمان غیبت می‌شناسیم، معصوم نیست، اما حجت است، حرف او حجت است و در زمان پر از شبهه و واقع رجوع به ولی‌فقیه است که در بسیاری از روایات به عنوان حجت خدا آمده است؛ در این حکومت باید کادرسازی صورت گیرد، امام زمان (عج) افرادی را می‌خواهد که طوری تربیت شده باشند که کار ایشان را پیش ببرند، امام زمان افسر و سرباز نظامی کاربلد می‌خواهد که تربیت بشود.

وی افزود: ما در این چهل و اندی سال، از بهشتی و چمران‌ها و حاج قاسم و همت و صدها افراد دیگری که زنده‌اند که در کوران حوادث انقلاب اسلامی رشد می‌کنند و سرباز امام زمان می شوند.

حجت‌الاسلام عالی درباره اتفاقات اخیر هم نکاتی را مطرح کرد و گفت: دشمن در این فتنه اخیر تمام ظرفیت و قدرت رسانه‌ای خودش را آورد که در نهایت یک طلبه‌ای در فلان خیابان مظلوم‌کشی کنند و یک جوانی را در اکباتان غریب گیر بیاورند و به شهادت برسانند و تنها کارشان این است که در یک گوشه‌ای یک کاری بکند که این نشانه استیصال این‌هاست که با این روش زدند و فرار کردند.

وی در ادامه گفت: نقشه اول‌شان این بود که مردم را پای کار بیاورند؛ نتوانستند و دست‌شان برای مردم رو شد و مردم همراهی‌شان نکردند، با اینکه مردم ما مثل همه ما از خیلی از مسائل اقتصادی فعلی گله‌مند هستند، اما مردم این را می‌دانند که راه‌حل مشکلات از بیرون نیست، اگر قرار باشد از بیرون درست بشود، کشور به وضعیت لیبی، سوریه و عراق تبدیل می‌شود.

این کارشناس مذهبی افزود: نقشه دوم آن‌ها این بود که حالا که نتوانستیم مردم را همه جوره پای کار بیاوریم، شکاف‌های قومی قبیله‌ای و مذهبی در مناطق مرزی کشور در کردستان و خوزستان و سیستان و بلوچستان، ایجاد کنیم و مردم را به جان هم بیندازیم و ایران را تجزیه کنیم که الحمدلله مردم ما با هوشیاری این نقشه را هم نقشه بر آب کردند، قرن‌هاست که شیعه و سنی در کنار همدیگر زندگی کرده‌اند‌ و هدف دشمنان را می‌دانند.

حجت‌الاسلام عالی نقشه سوم دشمن را ایضایی قلمداد کرد و گفت: نقشه سوم آن‌ها ضربه‌ها و عملیات کوچک و ایضایی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه بود که این‌ها از باب ناچاری وارد این فاز شدند که هدف‌شان از این کار این بود که بتوانند حاکمیت و نظام را به یک واکنش خشن وارد کنند که بعد مردم را وارد کار کنند و سپس جلوی پیشرفت اقتصادی و اجتماعی نظام را بگیرند و چوب لای چرخ نظام بگذارند، با کارهایی مثل تعطیل کردن بازار و کلاس‌های دانشگاه. 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: مردم ما این نقشه را هم نقشه برآب کردند و ان‌شاالله بعد از این فتنه عظیم دشمن و شکست عمیق‌شان، شاهد پیشرفت بزرگ و جهش بزرگی در انقلاب اسلامی خواهیم بود.

همچنین پس از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی و در قسمت انتهایی مراسم، کربلایی یونس سبزی به مرثیه‌سرایی برای دانشجویان پرداخت.

پایان پیام/





انتهای پیام/