به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، علیرضا منادی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر و مدیر کل و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان فارس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نظام رتبه بندی معلمان را با نگاه سند تحول و برنامه […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، علیرضا منادی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر و مدیر کل و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان فارس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نظام رتبه بندی معلمان را با نگاه سند تحول و برنامه پنجم توسعه تصویب کرد.

وی با اشاره به آمار و ارقام معلمان تصریح کرد: نظام رتبه بندی با هدف ارتقای شآن و جایگاه معلمان مصوب شد و تقویت معیشت معلمان نیز در این طرح لحاظ شد.

منادی خاطرنشان کرد: کار معلم از سایر شغل‌ها مقدس‌تر و مسئولیتش سنگین‌تر است زیرا معلم همان رسالتی را دارد که پیامبران بر عهده داشتند. بنابراین کار هدایت دانش آموزان بر عهده معلمان است.

وی با تشریح مراحل تصویب رتبه بندی افزود: ما توانستیم با تصویب این طرح تفاوتی بین معلم تلاشگر و دیگران قائل شویم و همکاری بسیار مؤثری در این خصوص بین مجلس و آموزش و پرورش اتفاق افتاد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در طرح تناسب سازی حقوق نیز تلاش کردیم معلمان دیده شوند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش نمایندگان، مشکل رتبه بندی معلمان فاقد کد نیز حل شد و آنها نیز در طرح رتبه بندی قرار می‌گیرند.

منادی با اشاره به حوادث اخیر گفت: حجاب هویت ملی ماست و دشمن در این مورد دچار توهم شد لذا هیچ نتیجه‌ای از این حرکات نخواهد گرفت.

وی اظهار کرد: پس از اجرایی شدن قانون رتبه بندی، یکی از اهداف سفر ما به استان نظارت بر نحوه اجرای رتبه بندی در استان هاست.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: بررسی مشکلات ناشی از کمبود نیروی انسانی، وضعیت سرانه مدارس و نبود سرایدار کافی در مدارس از دیگر اهداف سفرهای استانی نمایندگان است.

وی ادامه داد: در این سفرها میزان اجرای سند تحول مورد بررسی قرار می‌گیرد البته رتبه بندی معلمان بخشی از محتوای سند تحول است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: بررسی حوزه پرورشی و همچنین موضوع مهارت آموزی که علاوه بر سند تحول در برنامه پنجم توسعه آمده است نیز در دستور کار اعضای کمیسیون آموزش مجلس قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید بیش از ۵۰ درصد آموزش‌ها به سمت مهارت آموزی برود گفت: میزان مهارت آموزی در این استان ۳۶ درصد است که یک درصد از متوسط کشوری بیشتر است.

منادی تصریح کرد: استان فارس در یک حرکت درون گرا و برونگرا سعی کرده است در بحث تحول، حرکتی متفاوت داشته باشد لذا این طرح را به کمیسیون آموزش مجلس ارائه کردند ما هم به کمیته آموزش و پرورش ارجاع دادیم تا در صورت مطلوب بودن در سایر استان‌ها نیز اجرا شود.

وی تاکید کرد: در حوادث اخیر آرامش خوبی بر آموزش و پرورش فارس حاکم بود که نتیجه تلاش‌های مدیران و همکاری خوب معلمان و دانش آموزان است.

انتهای پیام/

منبع