سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در رابطه با پیش‌بینی آخرین وضعیت جوی استان اردبیل اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا آخر هفته جاری آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و با توجه به پایداری جو استان و جهت جریانات جنوبی، افزایش دما در سطح استان پدیده غالب پیش‌بینی می‌شود. […]

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در رابطه با پیش‌بینی آخرین وضعیت جوی استان اردبیل اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا آخر هفته جاری آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و با توجه به پایداری جو استان و جهت جریانات جنوبی، افزایش دما در سطح استان پدیده غالب پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای این مدت در مناطق شمالی و شهرستان کوثر بیشینه دمای هوا تا ۴۱ درجه سلسیوس و در مناطق مرکزی و شهرستان خلخال بین ۳۱ تا ۳۴ درجه سلسیوس انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: افزایش تدریجی دما موجب افزایش سطح آب در برخی رودخانه‌ها خواهد شد که با توجه به جهت جریانات جنوبی و حاکمیت هوای گرم، تداوم ذوب شدن برف در ارتفاعات، وقوع بهمن و سرریز شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه دور از انتظار نیست.

محمدی ضمن توصیه برای صرفه‌جویی در مصرف آب و برق ادامه داد: همچنین به دلیل حاکمیت هوای گرم و خشک بودن مراتع استان، گسترش آتش سوزی در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی افزود: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود در مصرف آب و حامل‌های انرژی صرفه‌جویی‌های لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/

منبع