بهلول تکلوی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: روز گذشته شاهد رفتار هیجانی و توهین آمیز و ضرب و شتم شدید بازرس بهداشتی دامپزشکی در شهرستان بیله سوار هنگام مأموریت بودیم که مایه تأسف جامعه دامپزشکی و بهداشت استان شد. وی با اشاره به اینکه مأموران دامپزشکی در راستای اجرای نوزدهمین، طرح […]

بهلول تکلوی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: روز گذشته شاهد رفتار هیجانی و توهین آمیز و ضرب و شتم شدید بازرس بهداشتی دامپزشکی در شهرستان بیله سوار هنگام مأموریت بودیم که مایه تأسف جامعه دامپزشکی و بهداشت استان شد.

وی با اشاره به اینکه مأموران دامپزشکی در راستای اجرای نوزدهمین، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان در حال سرکشی به واحدهای تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی هستند، خاطرنشان کرد: این مأموران در راستای تأمین امنیت غذایی و تضمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل با ساماندهی ۲۸ اکیپ ثابت و سیار فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با ابراز تأسف از ضرب و شتم این بازرس دامپزشکی در حین مأموریت از سوی قصابی در بیله سوار گفت: این رفتار توهین آمیز به جامعه دامپزشکی اصلاً شایسته نیست و بازرسان بهداشتی دامپزشکی باید در تمام نقاط کشور از یک حاشیه امن برخوردار باشند.

تکلوی ادامه داد: ضارب یک رأس گاو ماده را برای کشتار به کشتارگاه دام بیله سوار برده و بعد از کشتار به علت تب دار بودن لاشه بازرس دامپزشکی دستور نگهداری موقت لاشه برای انجام معاینات و اقدامات بعدی صادر و اجازه خروج لاشه از کشتارگاه را نمی‌دهد که ضارب کشتارگاه را ترک می‌کند اما ماجرا در این جا ختم نمی‌شود.

وی تصریح کرد: همان روز در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بازرس بهداشتی کشتارگاه با نام الهام رهبری حوالی ساعت ۱۱ قبل از ظهر در مراجعه به مغازه همان قصاب در شهر با دو لاشه کشتار غیر مجاز و بدون پايگاه خبري تحليلي آذرمغان دامپزشکی مواجه شده و دستور ضبط آن را صادر می‌کند که در این هنگام ضارب به وی حمله ور شده و با کشاندن وی به پشت یخچال مغازه گوشی همراه او را گرفته و دور از دید عموم با چوب وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در پی این اقدام خشونت بار مراتب با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شده است، گفت: کنترل بهداشتی فراورده‌های خام دامی جزو رسالت‌های اصلی دامپزشکی است و چنین اقدامات هیجانی و کنترل نشده نمی‌تواند ما را از رسالت اصلی که تأمین سلامت غذایی جامعه است، بازدارد.

تکلوی ادامه داد: چنین اتفاقاتی هیچ اختلالی در اجرای مصمم طرح‌های نظارتی دامپزشکی ایجاد نخواهد کرد و ناظران بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی در راستای تأمین امنیت غذایی و تضمین سلامت مردم وظایف قانونی خود را با تمام توان ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع