شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه طبق مشاهدات کارشناسان و ناظران بهداشتی در برخی معابر پرتردد و شلوغ شهر اردبیل شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم اظهار کرد: عدم رعایت فاصله گذاری در نانوایی‌ها، پیشخوان‌ها، مراکز خرید و… موجب افزایش تعداد بیماران […]

شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه طبق مشاهدات کارشناسان و ناظران بهداشتی در برخی معابر پرتردد و شلوغ شهر اردبیل شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم اظهار کرد: عدم رعایت فاصله گذاری در نانوایی‌ها، پیشخوان‌ها، مراکز خرید و… موجب افزایش تعداد بیماران بد حال شده که در صورت تداوم این وضعیت به موج پنج کرونا بازخواهیم گشت.

وی بر عدم برگزاری مراسم‌های عروسی و عزاداری تاکید کرد و گفت: هر گونه تجمع در مکان‌های سر بسته و با تعداد نفرات بالا موجب انتقال بیماری می‌شود و شهروندان ضروری است از برگزاری و یا شرکت در این دورهمی های خانوادگی اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: برای برگزاری انتخابات پیش رو نیز تصمیمات و پروتکل‌های جدیدی در نظر گرفته شده تا بتوان در سلامت کامل رأی گیری را به اتمام رساند و در این راستا باید مردم همکاری لازم را با ستاد ملی کرونا داشته باشند.

۲۵۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند

حبیب زاده با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۵۳ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری‌ها در استان اردبیل افزایش داشته و نگرانی عمده کادر درمان استان افزایش شیوع کرونا در دوران تبلیغات انتخاباتی است.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته م ورد فوتی کرونایی به ثبت نرسید اما ۵۶ بیمار کرونایی با وضعیت بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و احتمال فوت این بیماران در چند روز آینده وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به آمار بهبود یافتگان نسبی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۳۹ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی مساعد و نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و نکته قابل توجه عدم حضور این افراد در اجتماعات و تداوم روند درمان در منازل این بیماران است که انتظار داریم این افراد رعایت نکات بهداشتی را به جد پیگیری کنند.

حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع