علی محمدیان اردی، در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، با بیان اینکه با افزایش تدریجی میزان بستری‌ها احتمال تشدید وضعیت قرمز در استان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر هر مریضی که به دلیل سرماخوردگی مراجعه می‌کند اولین تشخیص کرونا و ابتلاء به اومیکرون است و باید دوران قرنطینه خود را در منزل […]

علی محمدیان اردی، در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، با بیان اینکه با افزایش تدریجی میزان بستری‌ها احتمال تشدید وضعیت قرمز در استان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر هر مریضی که به دلیل سرماخوردگی مراجعه می‌کند اولین تشخیص کرونا و ابتلاء به اومیکرون است و باید دوران قرنطینه خود را در منزل طی کند.

وی با اشاره به اینکه افراد سرماخورده نیازی به تست کرونا ندارند، تاکید کرد: به دلیل اینکه ۵۰ درصد تست‌ها با خطا رو به رو می‌شوند و همچنین با توجه به اینکه افرادی که تست شأن منفی می‌شود به دلیل اشتباه رخ داده خود را قرنطینه نمی‌کنند؛ بنابراین نیاز است همه سرماخوردگی‌ها اومیکرون تلقی شده و مدت لازم را برای قرنطینه طی کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برگزاری هرگونه دورهمی خانوادگی را منشأ اصلی افزایش ابتلاء به کرونا در خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: ویروس کرونا در تجمعات و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راحتی شیوع پیدا می‌کند و ضروری است خانواده‌ها در این ایام از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری یا مهمانی‌های خانوادگی اجتناب کنند.

محمدیان بر تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: واکسیناسیون، میزان ابتلاء افراد به این بیماری را کم نمی‌کند؛ زیرا دیده شده افرادی که حتی ۳ دز را دریافت کرده‌اند، مبتلا شده‌اند؛ ولی شدت بیماری در این دسته از افراد به شدت کاهش می‌یابد و از بستری شدن آنها در بخش‌های بیمارستانی و ICU کم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه شاهد بستری شدن ۲۶۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده‌ایم، گفت: علت افزایش قابل توجه میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان اردبیل است و در صورت ادامه این روند رشد قابل ملاحظه‌ای را در آمار بیماران بد حال و فوتی خواهیم داشت.

وی به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز اشاره کرد و افزود: امروز ۳ مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است و ۴۹ بیمار بد حال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و تمامی بخش‌های اورژانس و اضطراری کرونایی در حال تکمیل است.

محمدیان از بستری شدن ۵۸ بیمار دیگر در بیمارستان‌های استان اردبیل خبر داد و افزود: از شهروندان خواست ضمن رعایت کامل محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا پزشکان و پرستاران را در این ایام سخت یاری کنند تا از فشار کاری کادر درمان استان اردبیل کاسته شود.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی، شهرستانهای بیله سوار، گرمی، کوثر و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع