به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسین طائب شامگاه چهارشنبه در اجتماع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های اردبیل اظهار کرد: در سند امنیت ملی آمریکا تاکید شده است که این کشور ۲۵ سال فرصت دارد تا رهبری جهان را برعهده بگیرد تا با شکل‌گیری دهکده جهانی که کدخدای آن آمریکا است، همه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسین طائب شامگاه چهارشنبه در اجتماع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های اردبیل اظهار کرد: در سند امنیت ملی آمریکا تاکید شده است که این کشور ۲۵ سال فرصت دارد تا رهبری جهان را برعهده بگیرد تا با شکل‌گیری دهکده جهانی که کدخدای آن آمریکا است، همه دنیا به سلطه این کشور درآیند.

وی تصریح کرد: در این دهکده هر کس با وسیله ارتباطی خود قرار است با کدخدا در ارتباط باشد که ما در خانواده‌ها شاهد راه‌اندازی گوشی تلفن همراه، تبلت و سایر وسایل ارتباطی هستیم که در فضای مجازی سیر می‌کنند.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران گفت: آمریکا در این قدرت‌نمایی خود تا ۲۰۲۵ خاورمیانه را قلب جهان اعلام کرده و قرار است بر پایه برنامه‌ریزی انجام شده تمام دولت‌های منطقه همگرا با آمریکا و واگرا با ایران وارد میدان شوند.

حجت‌الاسلام طائب هزینه ۷ تریلیون دلاری آمریکا را در افغانستان منجر به شکست دانست و افزود: در عراق نیز به بهانه سلاح کشتار جمعی ویرانی‌هایی به وجود آورده‌اند تا در این جنگ همسایه‌های ایران به کشورمان ضربه بزنند که هیچ وقت موفق به این کار نشدند.

وی چالش‌های جهان امروز را چالش مشترک آب، غذا، تروریسم، بیماری‌های واگیردار، کمبود انرژی و تورم اعلام کرد و ادامه داد: آمریکا با استراتژی جنگ پیش رو که جنگ آب و غذاست، سعی در تضعیف حاکمیت‌ها دارد و در قبال ایران نیز استراتژی قدرت را در پیش گرفته است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران شکست دموکرات‌ها را در انتخابات مجلس نمایندگان و بی‌انگیزگی مردم این کشور به دوقطبی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سرزمین اشغالی نیز با روی کار آمدن تندروها اوضاع متفاوتی را برای دموکرات‌ها رقم زده و از سوی دیگر جنگ اوکراین و چالش انرژی در اروپا و رقابت با چین نیز از دیگر چالش‌های بزرگ آمریکایی‌ها است.

حجت‌الاسلام طائب سیاست جمهوری اسلامی ایران را سیاست نه غربی و نه شرقی توصیف کرد و گفت: ما نه سلطه‌گر هستیم و نه سلطه‌پذیر و اجازه نمی‌دهیم تا امنیت و آرامش ملت ایران و ملت‌های مسلمان به مخاطره بیافتد.

وی ۳ راهبرد آمریکا را در مهار قدرت ایران یادآور شد و اضافه کرد: بی‌ثباتی در کشورهای جبهه مقاومت، اغتشاش و اجماع جهانی علیه ایران از جمله این رویکردهاست که در قالب جنگ ترکیبی با ابعاد گسترده ادامه دارد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پایه جنگ نرم و نیمه‌سخت را شایعه، دروغ‌پراکنی و برهم زدن بافت‌های اجتماعی و تضاد دینی برشمرد و بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا دانشگاه‌ها را که مرجعیت علمی دارند و دانشجو در آن آرمان‌گرا، عدالت‌خواه و ضد فساد و تبعیض است به محیط ناامن تبدیل کند.

حجت‌الاسلام طائب رویکرد دیگر دشمن را جابجایی ارزش‌ها، ترویج خشونت و به راه انداختن ترور اعلام کرد و ادامه داد: غرب تلاش می‌کند تا با هویت‌زدایی و هویت‌زایی مدل حکمرانی را تغییر دهد در حالی که هویت انقلاب اسلامی دفاع مقدس، خدمت، پیشرفت و مقاومت است.

با گذر از تحریم‌ها به ثبات اقتصادی می‌رسیم

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به تفاوت فروش نفت ایران با عراق و عربستان اشاره کرد و افزود: به جای آنکه پول فروش نفت ما به بانک مرکزی آمریکا برود، با وجود تنگناها به کشور بازگشته است و صرف عمران و آبادانی می‌شود.

حجت‌الاسلام طائب تلاش دولت سیزدهم را برای تقویت شبکه نیرورسانی، اصلاح و تقویت نیروگاه‌ها و… یادآور شد و اظهار کرد: دشمن چشم طمع به خاموشی‌های برق در ایران، کمبود بنزین و نارسایی در توزیع موادغذایی داشت که با درایت دولت سیزدهم، افزایش خرید گندم و حذف واسطه‌ها سعی شد تا قدرت اقتصادی ایران تقویت شود.

وی قدرت بازدارندگی رزمی و دفاعی ایران را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: غرب با مطرح کردن برجام ۲ سعی کرد تا به توان نظامی ما نیز سرکشی کند اما در دولت سیزدهم اجازه این کار داده نشد.

دشمن دوگانه‌سازی را ترویج می‌دهد

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به فرآیند اغتشاشات اخیر نیز اشاره کرد و افزود: در کنار هویت‌زدایی، دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند تا با شبهه‌افکنی و جواب ناقصی که به این شبهات می‌دهند در مسیر روشنگری خلأ ایجاد کنند تا جوان و نوجوان ما را از واقعیت‌ها منحرف کنند.

حجت‌الاسلام طائب تصریح کرد: از اردیبهشت ماه پیش‌بینی می‌کردیم که با تحریک دشمن تجمعات به صورت محله‌محور انجام شود اما با توجه به درگیر بودن فراجا به ساماندهی زائران اربعین، کار در یک غفلت واقعی رخ داد.

وی گفت: دشمن در این مدت عواطف و احساسات مردم را تحریک کرده است تا مشروعیت نظام را زیر سؤال ببرد در حالی که پیوند امام و مردم مختص انقلاب اسلامی است و همین نظام سلطه ۷۰ سال پیش در ۱۶ آذر، سه دانشجوی ما را به شهادت رسانده است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دشمن با بمباران هوایی از طریق اینترنت، ماهواره و توپخانه خود که رسانه‌ها و شبکه‌های بیگانه هستند، درصدد ایجاد ترس در بین خواص و گسست قومی، قبیله‌ای، نسلی و اجتماعی است تا به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

حجت‌الاسلام طائب دوگانه‌سازی را از رویکردهای جدی دشمن دانست و اضافه کرد: دشمن در این دوگانه‌سازی سعی دارد تا حجاب اختیاری و اجباری را در نقطه تقابل هم قرار دهد و به نوعی با تبلیغ سبک زندگی غربی لذت‌گرایی را در بین جوانان و نوجوانان تقویت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دشمن در مسیر شبکه‌سازی و ایجاد هیجان و خشونت در جامعه راه را به بیراهه برده است و در این ناکامی‌ها دوباره پیغام از سرگیری مذاکرات می‌فرستد.

حجت‌الاسلام طائب اظهار کرد: در این شرایط حساس شایسته است شبهات و تردیدها را بشناسیم و در نقطه تقابل حق و حقیقت قرار نگیریم.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران جمعیت حاضر در این اغتشاشات را جوانان و نوجوانان هیجانی و یا مزدوران نظام غرب و شرق برشمرد و تصریح کرد: در کنار روشنگری این مسائل توسط جریان‌های دانشجویی و آحاد جامعه، شایسته است اصلاحاتی نیز با پیگیری دانشجویان در رفع فقر، فساد و تبعیض شکل گیرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر