سعید شهند در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده منطقه فندقلو به عنوان یکی دیگر از مناطق چهارگانه تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار می‌گیرد. وی افزود: در همین راستا برنامه مطالعه منطقه پیشنهادی، تعیین محدوده و مرز در دست بررسی است تا از […]

سعید شهند در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده منطقه فندقلو به عنوان یکی دیگر از مناطق چهارگانه تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در همین راستا برنامه مطالعه منطقه پیشنهادی، تعیین محدوده و مرز در دست بررسی است تا از طریق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان محدوده منطقه پناهگاه حیات وحش مشخص و جهت طرح و تصویب به شورای عالی محیط زیست ارسال شود.

جنگل فندقلو به عنوان پناهگاه حیات وحش اردبیل معرفی می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: در صورت تصویب این طرح، این منطقه از جنگل فندوقلو به عنوان نخستین پناهگاه حیات وحش استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مناطق تحت مدیریت استان در حال حاضر، به وسعت ۱۷۳ هزار هکتار «۹/۸۷ درصد از مساحت کل استان»، شامل ۴ منطقه حفاظت شده «آق داغ»، «نئور»، «انزان»، «مغان» و دو اثر طبیعی ملی، شامل اثر طبیعی ملی سبلان و غار یخکان است.

به گفته شهند پناهگاه حیات وحش به محدوده‌ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل، مرتع، بیشه‌های طبیعی، اراضی جنگلی، دشت، محیط‌های آبی و کوهستان اطلاق می‌شود که دارای زیستگاه طبیعی نمونه و شرایط اقلیمی خاص برای جانوران وحشی بوده و به منظور حفظ و یا احیای این زیستگاه‌ها تحت حفاظت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع