به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، دیپلمات‌های سه کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) شامگاه چهارشنبه و پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام بیان کردند: «ما در مذاکرات به پیشرفت‌های بیشتری دست یافتیم و ابعاد مهم یک توافق آتی (درباره احیای برجام) به نتیجه رسیده است؛ اما هنوز تصمیم‌های دشواری پیش‌رو داریم». […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، دیپلمات‌های سه کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) شامگاه چهارشنبه و پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام بیان کردند: «ما در مذاکرات به پیشرفت‌های بیشتری دست یافتیم و ابعاد مهم یک توافق آتی (درباره احیای برجام) به نتیجه رسیده است؛ اما هنوز تصمیم‌های دشواری پیش‌رو داریم».

آن‌ها اضافه کردند: «ما آگاه هستیم که زمان به نفع هیچ‌یک از طرف‌ها نیست و هنگام تصمیم‌گیری نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود»

این دیپلمات‌ها با اشاره به اینکه هفته آینده دور جدید مذاکرات وین از سر گرفته می‌شود از پشت کار و جدیت تمام هیأت‌ها قدردانی کردند.

همزمان «لارنس نورمن» ویژه نشریه وال استریت ژورنال در بروکسل شامگاه چهارشنبه پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در یک رشته پیامهای توئیتری به انعکاس اظهارات «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نسبت به نتایج این نشست پرداخت.

وی در تحلیل خود از اظهارات مورا می نویسد: «هرچند او (مورا) می گوید که توافقی حاصل خواهد شد. اما لحن و فحوای (گفته های او) روشن می کند که این یک امید است و نه یک بیانیه».

گفتنی است، انریکه مورا در پایان نشست شامگاه چهارشنبه گفت: «در مقام یک هماهنگ کننده، آرزو می کردم که این آخرین دور (گفتگوها) باشد. این حاصل نشد، اما ما به کار و فعالیت ادامه می دهیم و من مطمئن هستم که در دور بعدی ما در نهایت به یک توافق می رسیم و ایالات متحده را به برجام و ایران را به اجرای کامل تعهدات خود (ذیل برجام) برمی گردانیم… این یک فرآیند پیچیده با تصمیمات سیاسی و به همراه موضوعات نسبتاً فنی است. آنها به طور موازی از هم پیش می روند. اکنون ما در حال رسیدن به نقطه ای هستیم که درآن باید با هسته این موضوعات روبرو شویم».

انتهای پیام/

منبع