به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، روز دوشنبه ۱۷ خرداد در ساعات اولیه روز برخی مدیران شهرداری به همراه نماینده دادستان اردبیل و تعدادی از مأموران قضائی و انتظامی در محل شهربازی شورابیل حضور یافته و نسبت به جمع‌آوری تعدادی از وسایل بازی در این مکان اقدام کردند. به دنبال این اقدام تصاویری از عملیات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، روز دوشنبه ۱۷ خرداد در ساعات اولیه روز برخی مدیران شهرداری به همراه نماینده دادستان اردبیل و تعدادی از مأموران قضائی و انتظامی در محل شهربازی شورابیل حضور یافته و نسبت به جمع‌آوری تعدادی از وسایل بازی در این مکان اقدام کردند.

به دنبال این اقدام تصاویری از عملیات تخریب و جمع‌آوری این دستگاه‌ها در بستر شبکه‌های اجتماعی منتشر و سبب حساسیت مردم شهر شد تا اینکه در گفت‌وگویی که با رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اردبیل داشتیم علت این اقدام غیراستاندارد بودن و فرسودگی تعدادی از وسایل بازی در شورابیل عنوان شد.

بهرام شیخلووند در توضیح بیشتر این موضوع اظهار کرد: از اوایل سال ۱۳۹۹ با بررسی‌های انجام گرفته و سنجش استاندارد و سلامت دستگاه‌های بازی در شورابیل تعدادی از این دستگاه‌ها در زمره وسایل فرسوده و غیراستاندارد قرار گرفتند که عمر برخی از این دستگاه‌ها حتی به بیش از ۲ دهه نیز می‌رسد.

وی افزود: در همان هنگام با حضور دادستان اردبیل در محل و بررسی صحت و سقم موضوع این مسئله از سوی دستگاه قضائی استان نیز تأیید و حکم قضائی برای جمع‌آوری این دستگاه‌های مشخص صادر شد که بلافاصله بعد از صدور حکم تخلیه شهرداری به جد پیگیر این مسئله بود اما به صورت مداوم با مقاومت مالکان این دستگاه‌ها مواجه بود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اردبیل با تاکید بر پایش و بررسی دوره‌ای وسایل بازی در شورابیل گفت: متأسفانه این روند تا اوایل امسال ادامه داشت تا اینکه بالاخره شهرداری اردبیل حکم قلع و قمع از سوی دستگاه قضائی را دریافت و به مالکان اخطار جدی داد اما باز هم با مقاومت شدید مواجه شد.

شیخلووند ادامه داد: طی ۱۵ روز اخیر شهرداری اردبیل ضرب‌الاجل تخلیه به برخی دستگاه‌های بازی در شورابیل داد اما باز هم توجه‌ای به این اخطارهای جدی نشد و نهایتاً در روز ۱۳ خرداد با حضور نماینده دادستان و مدیران شهرداری در محل این دستگاه‌ها جمع‌آوری شدند اما پس از خروج مسئولان از محل مالکان مجدد نسبت به نصب دستگاه اقدام می‌کنند.

وی گفت: همین موضوع سبب شد تا این بار شهرداری اردبیل به صورت جدی در محل حاضر شده و نسبت به جمع‌آوری تعداد ۷ دستگاه بازی که غیراستاندارد و خطرآفرین هستند اقدام کند.

این مسئول هر گونه گمانه‌زنی در این باره را رد و تصریح کرد: شهرداری اردبیل با حکم قضائی و کاملاً قانونی نسبت به جمع‌آوری دستگاه‌ها اقدام کرده است و هیچ گونه ظن و گمان در این باره نباید در سطح شهر باشد.

شیخلووند ضمن ابراز امیدواری از ایجاد اشتغال برای کارگران بیکار شده در این شهربازی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک یک شهربازی جامع و بزرگ در ورودی جدید شورابیل احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع