به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در توئیتر خود نوشت: آزادی دیپلمات مقاوم ایرانی اسدالله اسدی یک پیروزی برای ملت ایران است. در زمانی‌که مقامات دولت بلژیک در پارلمان و رسانه لفاظی می‌کردند در گفت‌وگوهای تلفنی درخواست تعامل بزرگ داشتند. وی در ادامه آورده است: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در توئیتر خود نوشت: آزادی دیپلمات مقاوم ایرانی اسدالله اسدی یک پیروزی برای ملت ایران است. در زمانی‌که مقامات دولت بلژیک در پارلمان و رسانه لفاظی می‌کردند در گفت‌وگوهای تلفنی درخواست تعامل بزرگ داشتند.

وی در ادامه آورده است: تاکید آیت الله رئیسی این بود که گام اول برای تعامل، آزادی دیپلمات ایرانی است. حالا مسیر باز است.

گفتنی است؛ اسدالله اسدی دیپلمات به گروگان گرفته شده ایران در بلژیک عصر امروز(جمعه ۵ خردادماه) وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و کاظم غریب آبادی معاون بین‌الملل قوه قضائیه و رئیس ستاد حقوق بشر قرار گرفت. وی یکی از دیپلمات‌های ایران در وین بود که ۹ تیر ۱۳۹۷ با طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت برخی سرویس‌های امنیتی اروپایی، در آلمان به گروگان گرفته شده بود و پس از آن به بلژیک منتقل شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این از آزادی اسدالله اسدی دیپلمات گروگان گرفته شده ایرانی در پی توافق دوجانبه با دولت بلژیک و بازگشت او تا ساعاتی دیگر به کشور خبر داد و امیرعبداللهیان هم از تلاش‌های مثبت عمان در این‌باره تشکر کرد.

پایان پیام/





منبع خبر: فارس