قاسم محمدی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تعامل خوبی را با رسانه‌ها و صاحبان فکر و اندیشه دانشگاهی و پژوهشی انجام دادیم تا کشت و صنعت را در تقویت زنجیره ارزش و انجام مأموریت‌های حساس در بخش‌های زراعی، باغی و دامپروری کمک کنند. وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر […]

قاسم محمدی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تعامل خوبی را با رسانه‌ها و صاحبان فکر و اندیشه دانشگاهی و پژوهشی انجام دادیم تا کشت و صنعت را در تقویت زنجیره ارزش و انجام مأموریت‌های حساس در بخش‌های زراعی، باغی و دامپروری کمک کنند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا این مجموعه در بخش‌های باغی، ‌زراعی، دامی، صنایع تبدیلی، بازرگانی، توزیع و سایر بخش‌ها بتواند به عنوان یک شرکت بزرگ و معظم به فعالیت خود ادامه بدهد.

برای ۲۳ هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشت و صنعت مغان سند تک برگی صادر شده است

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با هدف ایجاد تحول و برون رفت از شرایط کنونی ما تعامل خوبی را با محیط دانشگاهی و مجموعه‌های علمی، پژوهشی آغاز کردیم تا در سایه این نگاه تعاملی و هم‌افزایی بتوانیم چالش‌های کشت و صنعت مغان را یکی پس از دیگری برطرف کنیم.

محمدی افزود: در همین راستا امسال اولین همایش ملی زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات با نگاه علمی و با حضور متخصصان دانشگاهی و پژوهشی با بینش جدید انجام شد تا ما بتوانیم در هر سه حوزه زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شرکت کشت و صنعت مغان زنجیره کامل تولید، فرآوری، توزیع، بازرگانی و صادرات را دارد اما در گذشته این فرآیند قطع شده بود و ما بهره‌ای از زنجیره ارزش نمی‌بردیم که قرار شده با ورود به این حوزه بتوانیم به شکل مؤثر عمل کرده و از نهاده‌های آب، منابع انسانی، مالی، فیزیکی و… به مؤثر و اقتصادی بهره ببریم.

محمدی اضافه کرد: این شرکت در مجموع ۲۳ هزار هکتار اراضی حاصلخیز دارد که برای آن سند تک برگی صادر شده و ما در این اقلیم و محدوده تلاش می‌کنیم تا مدیریت مناسبی را در تولید و عرضه محصولات داشته باشیم.

وی بیان کرد: در کنار زنجیره ارزش و تأمین نهاده‌ها تا رسیدن محصول نهایی به سفره مردم و بازار در ابعاد مختلف سعی بر این است تا فعالیت‌های جدید تعریف شود.

محمدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد:‌ در زیتون تولید روغن و در میوه توسعه صنایع تبدیلی، اسانس، تولید آبمیوه، نوک‌دار و… به عنوان صنایع با ارزش افزوده در کشت و صنعت مغان هدف‌گذاری شده است.

ضرورت تقویت حوزه اشتغال و تولید ثروت

وی تصریح کرد: در بخش زراعت نیز با توجه به تولید محصولات متنوع سعی ما بر این است تا این تولیدات به ارزش افزوده بیشتر تبدیل شده تا تقویت حوزه اشتغال و تولید ثروت را شاهد باشیم.

محمدی گفت: در تولید کلزا، سویا، گندم، علوفه با راه‌اندازی صنایع تبدیلی و کارخانه‌های وابسته سعی کردیم تا پاسخگوی نیاز سایر استان‌ها بوده و به نوعی در این زمینه فعالیت‌های مؤثر اقتصادی را انجام دهیم.

وی محور اصلی این مجموعه را توجه به سرمایه‌گذاری با نگاه جدید و افق روشن اعلام کرد و افزود: در توسعه سرمایه‌گذاری زنجیره تولید هدف‌گذاری شده تا هم در بخش زراعت و هم باغ و دام بتوانیم محصول با ارزش افزوده بیشتر تولید و روانه بازار مصرف کنیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این موضوع در تولید شیر و فرآوری آن همچنین چغندر قند به ظرفیت ۹۰ هزار تن محصول با تولید ۱۲ هزار تن شکر هدف‌گذاری شده تا جلوی خام‌فروشی آن گرفته شود و در بسته‌بندی‌های مناسب این شکر به بازار مصرف در قالب‌های مختلف عرضه شود.

وی اضافه کرد: در کنار شکر، ملاس چغندر قند تبدیل به الکل و لیزین شده و با ارزش افزوده بیشتر در صنایع مختلف کاربردی متفاوت پیدا می‌کند.

محمدی به کمبود سرمایه‌گذاری‌ها در این شرکت در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در بحث صنایع تبدیلی ما امسال ۵۰۰ هکتار تولید گوجه فرنگی خواهیم داشت که مصمم هستیم این تولیدات را که به صورت فله‌ای خواهد بود، تبدیل به بسته‌بندی مناسب شیشه‌ای کرده و با نام رب با کیفیت مغانه راهی بازار کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار