مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرمی گفت: به منظور برخورداری از شبکه توانمند فرهنگیان برای پاسخگویی به نیازهای تربیتی دانش آموزان جلسه اعتلاء اجرا می‌شود.

به گزارش آذرمغان، سید عادل آقایی مدیر آموزش وپرورش شهرستان گرمی در جلسه طرح اعتلاء بسیج فرهنگیان شهرستان گرمی عنوان کرد: به منظور برخورداری از شبکه توانمند فرهنگیان برای پاسخگویی به نیازهای تربیتی دانش آموزان جلسه اعتلاء اجرا می‌شود.
به گفته وی از جمله اهداف اصلی که در این طرح دنبال می‌شود، توجه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با تهدیدهای نرم در مدارس شامل جریانات و مذاهب نوپدید انحرافی توسط گروه ها و فرقه های مختلف مدعیان امام زمان(عج) می باشد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرمی بر ضرورت کمک به توسعه کمی و کیفی طرح‌های تربیتی در مدارس مختلف شهرستان تأکید کرد و افزود: با توانمندسازی بسیج فرهنگیان و اجرای دیگر طرح‌های مبتنی بر مشاوره تربیتی و علمی امیدوار به برطرف سازی دغدغه‌های موجود خواهیم بود.
آقایی ادامه داد: توسعه و رشد مناسب علمی و اجتماعی زمانی محقق خواهد شد که توانایی‌های جامعه را بر اساس رویکرد تربیتی و فرهنگی بهبود بخشیده و به نقش مهم فرهنگی خود در این خصوص جامه عمل بپوشانیم.
سرهنگ رحیمی فرمانده سپاه ناحیه گرمی نیز در این جلسه گفت:معلمان پیش‌رو و علم­دار بسیاری از حرکت­های فرهنگی در جوامع بشری هستند.
وی افزود: اگر معلم در مسیر تقوا قرار بگیرد نخبگان وشهدای هسته ای پرورش میدهدکه استاد شهید مرتضی مطهری از جمله این بزرگان میباشدونام ایشان ودیگرشهدای ایران بر تارک زمان می­درخشد.
رحیمی با بیان اینکه نقش اجتماعی معلمان فراتر از انجام وظیفه است .افزود:معلم مسئولیت سنگین تربیت اخلاقی و حمایت روانی از انسان را بر عهده دارد. نقشی که او را در مسیری متعالی، الهی، نبی­وار به پیش می­راند.
وی با بیان اینکه شاخص‌های جنگ بر خلاف سالیان گذشته با تفاوت‌های چشمگیری همراه شده است، افزود: طی سال‌های اخیر دشمنان بر روی حوزه فرهنگ برنامه ریزی ویژه‌ای انجام داده و با استفاده از فرصت‌های مختلف به دنبال وارد آوردن آسیب به بدنه کشور به ویژه در بین نسل جوان که عمدتا دانش اموزان را شامل می‌شوند، هستند.
فرمانده سپاه گرمی افزود:وظیفه معلم آموزش و پرورش است. آموزش یعنی بالا بردن سطح تفکر و اندیشه انسان و پرورش یعنی تربیت روح و نفس او . در قرآن هم از معلم به عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی، بهترین شاهکار خلقت بعد از آفرینش نام برده شده است
دکتر عالیزاده ریاست دادگستری شهرستان گرمی در جلسه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت:غفلت از آسیب‌های اجتماعی ضربه‌ جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کند
عالیزاده افزود: طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، بی‌بند و باری و خشونت در جامعه آسیب‌های اجتماعی هستند و این‌که چگونه بتوان همراه با رشد چند بعدی، این آسیب‌ها را کنترل کرد و به آن نگاه فوریتی داشت، تدابیر جدی نخبگان و مدیران و کارشناسان خبره را می‌طلبد.
وی بااشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی قابل درمان و پیشگیری‌اند.افزود:
بررسی و ریشه‌یابی موضوع آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک اولویت مهم در برنامه‌های کاری دولت و نهادهای متولی قرار گرفته است.
وی گفت:علاوه بر ظرفیت سازی برای تقویت زمینه‌های نشاط و شادابی کودکان و نوجوانان از طریق فعالیت های ورزشی، همچنین ارتقاء سلامت روانی اجتماعی، توانمندساختن ایشان از طریق آموزش مهارت های اجتماعی و خودمراقبتی و افزایش آگاهی در زمینه مخاطراتی که تهدیدشان می کند، لازم است عوامل و زمینه های مخاطره آمیز آنان را شناسایی نموده و ضمن کوشش برای کنترل، کاهش و پیشگیری از این زمینه‌ها، ظرفیت های لازم برای مداخله بموقع و موثر در فوریت های اجتماعی تهدیدکننده آنان را فراهم کرد./صدای گرمی