به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام محمد باقر غلامی، رئیس کانون‌های فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عصر سه‌شنبه در این مراسم در سخنانی با تبریک عید مبعث پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: مبعث روزی است که حضرت محمد (ص) به پیامبری برگزیده شد و به‌عنوان عید بزرگ برای مسلمانان جهان است. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام محمد باقر غلامی، رئیس کانون‌های فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عصر سه‌شنبه در این مراسم در سخنانی با تبریک عید مبعث پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: مبعث روزی است که حضرت محمد (ص) به پیامبری برگزیده شد و به‌عنوان عید بزرگ برای مسلمانان جهان است.

وی افزود: پیام مهم بعثت، گذر از همه رنج‌ها و قدم به‌سوی ارزش‌های اسلامی و قرآنی است که در فرهنگ قرآنی به معنای عامل رساندن بشر به تکامل بوده و پس از شناخت پیامبر خدا (ص)، مهم‌‏ترین مسئله در زمینه معرفت، آشنایی با فلسفه مبعث ایشان است.

جشن بزرگ عید مبعث در اردبیل برگزار شد

رشد و تعالی اخلاقی مهم‌ترین فلسفه بعثت

حجت‌الاسلام غلامی رشد و تعالی اخلاقی و آداب اجتماعی را از اهداف مهم بعثت پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و افزود: یکی از اساسی‌ترین اهداف بعثت رسول اکرم (ص) رشد و تعالی اخلاقی و آداب اجتماعی است. چنانکه پیامبر (ص) فرمودند: «من برای تتمیم و تکمیل اصول و کرامت‌های اخلاقی مبعوث شدم: «اِنّما بُعِثتُ لِاُتَمِّمَ مَکارِمَ الاَخْلاق»

وی گفت: در سایه هدف متعالی در ارتقای اخلاق اسلامی. سفارش و توصیه به رفتارهای انسانی از جمله احسان به پدر و مادر، ادای حقّ وزن و پیمانه، عدالت در شهادت و داوری، وفا به عهد و پیمان، دوری از شرک، برپاداری حقّ و عدالت و تقوا و پاکی شکل می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در این مراسم که با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری و ادارات و نهادهای فرهنگی اردبیل برگزار شد، مولود خوانی و اجرای سرود و تواشیح در مدح پیامبر اکرم (ص) انجام شد.

انتهای پیام/

منبع