به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، عبدالله بحرالعلومی عصر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با محوریت برگزاری جشنواره کالا و محصولات فرهنگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: این جشنواره با موضوع تکم، عروسک گلین‌بالا و هدایای فرهنگی در قالب محصولات متنوع از جنس گلیم، جاجیم و ورنی […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، عبدالله بحرالعلومی عصر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با محوریت برگزاری جشنواره کالا و محصولات فرهنگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: این جشنواره با موضوع تکم، عروسک گلین‌بالا و هدایای فرهنگی در قالب محصولات متنوع از جنس گلیم، جاجیم و ورنی دی ماه امسال در اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: پوستر جشنواره به صورت نمادین رونمایی شد و علاقه‌مندان از ۲۰ آذرماه تا ۲۰ دی ماه فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره از طریق سامانه و ارسال حضوری را دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با هدف رواج المان‌های فرهنگی و محصولات با ارزش در این حوزه برخلاف سال گذشته که در ۲ بخش این جشنواره برگزار شد، امسال در ۳ بخش گلین‌بالا، تکم و هدایای فرهنگی از جنس جاجیم، گلیم و ورنی جشنواره با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ برگزار می‌شود تا بهترین نمادهای فرهنگی را به کشور معرفی کنیم.

بحرالعلومی افزود: امسال سعی کردیم تا در حمایت از تولیدکنندگان این بخش جوایز اهدایی را تا صد درصد افزایش دهیم به گونه‌ای که به منتخبان تا ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس باورها و اعتقادات فرهنگی تلاش بر این است تا جلوه‌هایی از آثار تولید شده در این بخش با تنوع خاص تولید و روانه بازار مصرف شود تا استان اردبیل نیز بتواند کالای با ارزش فرهنگی در سطح ملی عرضه کند.

بحرالعلومی اضافه کرد: هر چند تولید کتاب، فیلم و سریال جز کالاهای فرهنگی محسوب می‌شود اما در این جشنواره سعی شده تا نماد و نشانه‌هایی از فرهنگ و غنای تمدنی این استان در قالب ۳ اثر منتخب تکم، گلین‌بالا و تولیدات ورنی، جاجیم و گلیم در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی بیان کرد: جذابیت این آثار به حدی است که ما به راحتی می‌توانیم از طریق این جشنواره‌ها با تولید محصولات متنوع بر گرفته از فرهنگ، مدنیت و تاریخ خود در سطح جهانی و بین‌المللی بدرخشیم که نمونه آن بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، کوه سبلان و دیگر گنجینه‌های معنوی، فرهنگی و هنری این استان است.

بحرالعلومی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برگزاری این رویداد قطعاً ظرفیتی بی‌نظیر را فراهم می‌آورد تا تولیدات به شکل مطلوب در اختیار علاقه‌مندان، گردشگران و میهمانان سایر استان‌ها و حتی کشورها قرار گرفته و نسبت به بهره‌گیری از آن اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته در قالب این جشنواره ۱۱۸ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که ما در ۲ بخش سعی کردیم تا از تولیدکنندگان این آثار تجلیلی شایسته انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع