عزت‌الله ضربی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تمام تیم‌های نجات‌گر و امدادگر هلال احمر با تجهیزات گسترده در منطقه حاضر بوده و مشغول بررسی و واکاوی محدوده حاشیه رودخانه بالهارود در حومه گرمی و بیله‌سوار هستند که این عملیات با دقت کامل در حال انجام است. وی با اشاره به موانع […]

عزت‌الله ضربی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تمام تیم‌های نجات‌گر و امدادگر هلال احمر با تجهیزات گسترده در منطقه حاضر بوده و مشغول بررسی و واکاوی محدوده حاشیه رودخانه بالهارود در حومه گرمی و بیله‌سوار هستند که این عملیات با دقت کامل در حال انجام است.

وی با اشاره به موانع تسریع عملیات در منطقه گفت: متأسفانه گل و لای رودخانه در برخی از مناطق و همچنین کاهش دید افقی تیم‌های جست‌وجو از شتاب روند عملیات کاسته است که جست‌وجو و بررسی منطقه در نواحی حاشیه رودخانه و نیزارها با دقت بیشتری انجام می‌شود.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان سرعت آب رودخانه را در مناطق مختلف متغیر عنوان و تصریح کرد: به دلیل وجود هر گونه احتمال از پیشروی جسد دو کودک در منطقه محدوده‌های پوشیده از سیم خاردار در طول مسیر رودخانه نیز به دقت جست‌وجو می‌شود.

به گفته ضربی در مناطقی که فشار آب در آن محل کم بوده با دستور مستقیم دادستانی تورهای مانع گذاشته شده تا در صورت حرکت اجساد در طول رودخانه این موانع از عبور جسدها به محدوده مرزی جلوگیری کند.

وی در پیش‌بینی ماحصل این عملیات‌ها گفت: در صورتی که با توجه به فشار و حرکت آب در طول مسیر رودخانه و سیلاب‌های جاری در منطقه اجساد به حواشی رودخانه هدایت شوند در سریع‌ترین زمان ممکن موفق به رؤیت جنازه‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع