ارسلان خانزاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه در یک نظام اقتصادی ارزش پول ملی نقش اساسی در رشد اقتصادی آن جامعه دارد گفت: ارزش پول ملی از حوزه های مختلف قابل بررسی است که یکی از عوامل مهم در این بخش، نرخ ارز است. استاد دانشگاه های اردبیل با اشاره […]

ارسلان خانزاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه در یک نظام اقتصادی ارزش پول ملی نقش اساسی در رشد اقتصادی آن جامعه دارد گفت: ارزش پول ملی از حوزه های مختلف قابل بررسی است که یکی از عوامل مهم در این بخش، نرخ ارز است.

استاد دانشگاه های اردبیل با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر ارزش پولی ملی کشورمان اظهار کرد: کشور ما در سال های اخیر در محاصره اقتصادی بوده که این عامل باعث عدم ثبات نرخ ارز و در نهایت باعث نوسانات قیمت کالا و اجناس در کشور شده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر بیـشتر تولیدات و خدمات در کشور ما دولتی است و کمتر شاهد فعالیت بخش خصوصی هستیم.

خانزاده افزود: در بازاری که بخش خصوصی فعال باشد ما شاهد رقابت کامل خواهیم بود و بازاری که در رقابت کامل باشد قطعا نوسانات قیمتی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

استاد دانشگاه های اردبیل اظهار کرد: ما به واقع در بحث خصوصی سازی عملکرد ضعیفی داشته ایم و این مهم در نوسانات قیمتی تاثیرگذار بوده است.

وی فرهنگ مصرفی مردم را در نوسانات برخی اقلام تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: مردم ما تمایل بیشتر به استفاده از کالاهای لوکس و تجملاتی دورند و به همین جهت ما همیشه شاهد نوسان در قیمت این قبیل کالاها هستیم.

خانزاده تصریح کرد: در این راستا لازم است از طریق کارهای فرهنگی و تبلیغی بتوانیم فرهنگ و ذائقه مصرفی مردم را تغییر دهیم.

انتهای پیام/

منبع