نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش ۵ درصدی جرائم رانندگی در سال آینده مورد توجه قرار گرفته که بدون شک افزایش جرائم بازدارندگی را خواهد داشت.

ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آذرمغان اظهار کرد: افزایش جرائم رانندگی در کاهش تخلفات و سوانح رانندگی موثر است و در این زمینه در کشورهای توسعه یافته تنبیهات مالی برای کاهش تصادفات رانندگی بیشتر از ما مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش ۵ درصدی جرائم رانندگی در سال آینده مورد توجه قرار گرفته که بدون شک افزایش جرائم بازدارندگی را خواهد داشت البته در لایحه دولت نرخ جرائم رانندگی ۲ درصد تعیین شده بود که مجلس آن را به ۵ درصد افزایش داد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: پلیس نقش غیرقابل انکاری در کاهش تصادفات دارد و در این زمینه تاکنون شاهد کاهش تخلفات با تلاش‌های‌انجام یافته هستیم که امیدواریم اقدامات انجام یافته در کاهش تصادفات و نیز دستیابی به اهداف مورد نظر موفق عمل کند.

اسماعیلی ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که نسبت به تحقق اهداف مورد نظر موفق عمل کرده و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم و برای بررسی وضعیت موجود آن طور که باید اقدام کرده و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف‌سازی کنیم که این مسئله به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: مجلس در راستای کاهش سوانح جاده‌ای برنامه‌هایی دارد که درصدد است با تحقق آن‌ها در کاهش مرگ و میر و تلفات ناشی از تصادفات گام‌های اساسی بردارد و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کند که به همین منظور تمهیدات و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

انتهای پیام/