به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صدیف بدری ظهر یکشنبه در بازدید از زندان مرکزی اردبیل با اظهار خرسندی از فعالیت‌های صورت گرفته در زندان مرکزی اردبیل اظهار کرد: آنچه امروز در این بازدید شاهد آن بودم حاکی از برنامه ریزی علمی و مدبرانه در تمامی حوزه‌های زندان بود. وی برنامه‌های اجرا شده در حوزه‌های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صدیف بدری ظهر یکشنبه در بازدید از زندان مرکزی اردبیل با اظهار خرسندی از فعالیت‌های صورت گرفته در زندان مرکزی اردبیل اظهار کرد: آنچه امروز در این بازدید شاهد آن بودم حاکی از برنامه ریزی علمی و مدبرانه در تمامی حوزه‌های زندان بود.

وی برنامه‌های اجرا شده در حوزه‌های آموزشی، اصلاحی و تربیتی، بهداشت و درمان، اشتغال و حرفه آموزی و … را نشان همت جهادی و دید والای کارکنان مجموعه زندان دانست و اضافه کرد: فعالیت‌های مددجویان در حوزه فرهنگی و اماکنی مانند کلاس‌های آموزشی، کتابخانه و سالن مطالعه، باشگاه ورزشی، دارالقران مرکزی مجهز به سیستم صوتی، سالن نمایش فیلم و… چهره زندان را به یک آموزشگاه تبدیل کرده بود.

نایب رئیس کمسیون عمرانی مجلس در ادامه گفت: شاهد اشتغال حداکثری زندانیان در کارگاه‌های قالی بافی، صنایع چوب، خیاطی، بسته بندی، جوش کاری و صنایع فلز، اشتغال نشسته، مونتاز قطعات الکتریکی و… بودم و زندانیان از اینکه از این طریق درآمدی برای خود و خانواده‌هایشان کسب می‌کنند اظهار رضایت داشتند.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص اعتبار لازم برای بهره برداری و اتمام طرح‌های عمرانی قول مساعد داد تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های ارگان‌های متولی امر، پیگیری‌های لازم در خصوص جذب اعتبار برای این پروژه‌ها را از استانداری و ردیف منابع ملی داشته باشد.

جذب کسری اعتبارات عمرانی زندان اردبیل/اشتغال زندانیان اولویت باشد

یاسر امجدی، مدیرکل زندان‌های استان نیز در این بازدید اظهار کرد: مسئولیت خطیر زندانبانی در نظام مقدس اسلامی ایجاب می‌کند تا ضمن فراهم نمودن محیطی استاندارد برای نگهداری زندانیان، توانمند سازی شخصیتی و فراهم کردن بستر مناسب برای بازگشت سالم و سعادتمندانه زندانی به آغوش جامعه و خانواده را نیز از اولویت‌های کاری خود بدانیم.

وی در ادامه با اشاره به اشتغال ۸۰ درصدی مددجویان استان در مراکز کارگاهی مستقر در داخل و خارج زندان تصریح کرد: در دوران مدیریت علمی و نوین زندان‌ها و در راستای اولویت‌های تعیین شده در سند تحول قوه قضائیه توجه به اشتغال زندانیان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل زندان‌های استان اشتغال پایدار زندانی و داشتن سرمایه‌ای ثابت را عامل ثبات خانوادگی و کاهش آسیب و جرایم اجتماعی و یکی از مؤلفه‌های مهم در عدم بازگشت مجدد زندانی به زندان دانست و افزود: با بسیج ارگان‌های حمایتی، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، ارتباط سازنده با کارآفرینان و صاحبان حرف و مشاغل صنعتی، حمایت‌های مقامات قضائی و تلاش‌های خستگی ناپذیر و شبانه روزی سنگربانان اصلاح و تربیت، در مسیر تحقق اولویت‌های مشترک سازمان زندان‌ها و نهاد قوه قضائیه مبنی بر حرفه آموزی و اشتغال زندانیان گام‌های اساسی برداشته شده که نتیجه آن رسیدن به اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان حاضر است.

امجدی خواستار توجه جدی مسؤولین ذیربط به پروژه‌های عمرانی در دست احداث زندان و اختصاص بودجه مناسب برای اتمام این طرح‌ها شد.

انتهای پیام/

منبع