به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با انتشار توئیتی خواستار خودداری از تخریب مساجد شد. رهبر جریان صدر نوشت: واکنش مردمی به وابستگان به فرقه ای که خواهان تخریب مراقد بودند امری پسندیده و دفاع از دین و مذهب و عشق به معصومین علیهم السلام و خشمی برحق است؛ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با انتشار توئیتی خواستار خودداری از تخریب مساجد شد.

رهبر جریان صدر نوشت: واکنش مردمی به وابستگان به فرقه ای که خواهان تخریب مراقد بودند امری پسندیده و دفاع از دین و مذهب و عشق به معصومین علیهم السلام و خشمی برحق است؛ اما باید از ویرانی مساجد و سوزاندن و تخریب و نیز انفجار آن پرهیز شود و به تعطیلی و منع فعالیت أصحاب فتنه از برگزاری شعائر مشکوک آنها بسنده شود. پس حرمت مقدسات، مساجد و مراکز عبادی را حفظ کنید.

گفتنی است که امروز دادگاه شهر العماره در استان میسان عراق امروز چهارشنبه، حکم دستگیری سرکرده جریان انحرافی صرخیه عراق را صادر کرد.

مرکز رسانه‌ای شورای عالی قضایی عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دادگاه شهر العماره در استان میسان طبق ماده ۳۷۲ قانون مجازات، مرتبط با اهانت علنی به اعتقادات دینی، حکم دستگیری «محمود عبدالرضا محمد»، ملقب به محمود الصرخی رهبر جریان صرخیه را صادر کرد.

پیش از این نیروهای پلیس و دستگاه امنیت ملی عراق شماری از افراد وابسته به این جریان را در استان های مختلف عراق دستگیر کرده اند.

گفتنی است که روز دوشنبه علی موسی عاکول کاظمی المسعودی، از عناصر وابسته به جریان «الصرخیه» خواستار تخریب مراقد مطهر اهل بیت شد که این اظهارات او خشم مردم عراق را برانگیخت و در نهایت نیروهای امنیتی عراق اقدام به بازداشت این عنصر وابسته به جریان انحرافی صرخیه کردند.

انتهای پیام/

منبع