رضا جمالی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: فیلم «سونسوز» بعد از حضور در بیست و ششمین دوره «جشنواره شب‌های سیاه تالین» در کشور استونی که از جشنواره‌های الف دنیاست، در دومین حضور بین المللی خود تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان بود. وی […]

رضا جمالی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: فیلم «سونسوز» بعد از حضور در بیست و ششمین دوره «جشنواره شب‌های سیاه تالین» در کشور استونی که از جشنواره‌های الف دنیاست، در دومین حضور بین المللی خود تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان بود.

وی افزود: فیلم جدید در کنار فیلم‌های مهم جهان از جمله فیلم سینمایی «مثلث اندوه» ساخته روبن اوسیوند برنده نخل طلای جشنواره کن و همچنین در کنار فیلم‌های جدید «دلال» به کارگردانی هیروکازوکورئیدا، «ارواح اینیشرین» ساخته مک دونالد «تصمیم به رفتن» از پارک جان ووک و «امپراتوری نور» فیلم جدید ساخته سم مندس آثار مهمی بودند که امسال در جشنواره دریای سرخ به نمایش گذاشته شدند.

کارگردان و فیلمساز اردبیل ادامه داد: در این دوره جشنواره الیور استون برنده ۳ جایزه اسکار، در رأس هیئت داوران با تمجید از فیلم «سونسوز» جایزه تندیس بهترین فیلمنامه را در بخش مسابقه اصلی به این فیلم اهدا کرد.

جمالی با بیان اینکه داستان این فیلم در ۲ دهه قبل می‌گذرد، تصریح کرد: جایی که یک مستندساز اقدام به ساخت مستندی از عقیمی زنان یک روستا می‌کند، روستایی کوچک که مدت زیادی است بچه‌ای در آن به دنیا نیامده و همه مردان این روستا زنان را مقصر می‌دانند که زنان روستایی برای حفاظت از حیثیت خود فیلم را دزدیده و می‌سوزانند، اما در زمان حال مشخص می‌شود که عقیمی از مردان روستا بوده و زنان هیچ مشکلی ندارند و این بار مستندساز سعی دارد حقیقت را در فیلم جدید آشکار کند.

جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره دریای سرخ به فیلم «سونسوز» رسید

وی خاطر نشان کرد: در مورد اکران داخلی هنوز تصمیمی نگرفته ام و شرایط اگر مناسب بود اکران نوروزی بهترین زمان برای نمایش فیلم «سونسوز» خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، عبداله شکری مدیر فیلمبرداری، محبوب شکرزاده فیلمبردار، رضا حیدری مدیر صدابرداری، امیر عباس علیرضایی صدابردار، رسول علیزاده طراح صحنه و لباس، رحیم پرواسی و رضا صاحب نظر گریم، هما ولیزاده و امیر اطمینان تدوین، سلمان عباسی تهیه کننده، علی مغازه‌ای موسیقی، حسین قورچیان صداگذار، مینا عباسزاده منشی صحنه، سیامک شاگردی، احمد پروستان، حمدالله سلیمی، بهروز الهوردیزاده، مریم مؤمن، صفت آهاری، ناصر محبی و ولایت خوبدل بازیگران فیلم سینمایی «سونسوز» با نویسندگی و کارگردانی رضا جمالی هستند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر