به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، پیرحسین کولیوند، با اشاره به تصادف یک دستگاه اتوبوس در عراق گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک دستگاه اتوبوس در پمپ بنزین شهر شوملی استان بابل عراق دچار انفجار شده است. وی ادامه داد: در همین راستا نیروهای جمعیت هلال احمر به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، پیرحسین کولیوند، با اشاره به تصادف یک دستگاه اتوبوس در عراق گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک دستگاه اتوبوس در پمپ بنزین شهر شوملی استان بابل عراق دچار انفجار شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا نیروهای جمعیت هلال احمر به محل اعزام شدند و اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر در محل حضور دارند و عملیات امدادی همچنان ادامه دارد.

کولیوند اظهار کرد: در پی وقوع این انفجار ۳۰ نفر مصدوم شدند و گزارش‌ها حاکی از آن است که دستکم ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در میان مصدومان، ایرانیان نیز حضور دارند گفت: هویت و ملیت جان‌باختگان مشخص نیست و پس از شناسایی اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

فیلم| انفجار اتوبوس حامل زائران ایرانی در شوملی استان بابل عراق

۱۶:۳۰/‏‬ عباسی، مدیرکل روابط عمومی هلال احمر گفت: ۱۰ نفر از مصدومان در حال انتقال به ایران هستند.

۱۶:۳۵/ ‏علت‬ حادثه، انفجار کپسول گاز در خودروی ون بوده است

طاهر درودی، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: در این حادثه یک مینی‌بوس از پشت به یک خودروی ون برخورد می‌کند، به علت اینکه این ون کپسول گاز به همراه داشته انفجار رخ می‌دهد و کامیونی که جلوتر بوده نیز دچار انفجار شده و تعداد قابل توجهی از مسافران در این حادثه فوت و مصدوم شده‌اند.

وی بیان کرد: در این حادثه ۱۱ تن جان باختند و ۳۰ نفر هم مجروح شدند.

درودی گفت: آمبولانس‌های اورژانس مصدومان را به بیمارستان دیوانیه اعزام کردند. دو آمبولانس نیز در آنجا مستقر هستند. همچنین بیمارانی که قابل انتقال به کشور هستند به مرز منتقل و تحت سیستم درمان خواهند شد. تعدادی از مصدومان ایرانی هستند اما نمی‌توانیم آمار دقیق ارائه کنیم. برخی از مصدومان دچار سوختگی شدید شده‌اند و امکان تعیین هویت وجود ندارد. متأسفانه تعداد فوتی‌ها تا تعیین هویت نشوند نمی‌توان آمار و اطلاعات دقیق درباره آنها داد. علت اصلی انفجار کپسول گاز موجود در خودروی ون بوده است.

۱۶:۴۰/‏‬ مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه ۱۱ مصدوم حادثه تصادف روز گذشته در عراق به ایران اعزام شدند گفت: بر اثر تصادف روز گذشته در عراق ۱۱ نفر مصدوم شدند که به کشور بازگشتند.

وی ادامه داد: این مصدومان ابتدا به بیمارستان نجف منتقل شده بودند و پس از معاینات ابتدایی به ایران آمدند.

نقشه شهر شوملی در مسیر مهران به نجف

۱۷:۰۵/‏‬ سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های شهر حله و کوت منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان و فوتی‌های ایرانی هنوز برای ما به صورت دقیق مشخص نیست؛ گفت: آمار تعداد مصدومان و فوتی‌های دست طرف عراقی است و آنان تاکنون تعداد دقیق مصدومان و فوتی‌های ایرانی را مشخص و اعلام نکرده‌اند.

مرعشی خاطر نشان کرد: از طرف هلال احمر نیروهایی به محل حادثه اعزام شده و نسبت به انتقال مجروحان و مصدومان حادثه اقدام شده است.

۱۷:۵۰/‏‬ ۶ مرد و ۴ زن در این حادثه جان باختند

نواس صباح شاکر در تشریح حادثه آتش سوزی اتوبوس حامل زائران ایرانی گفت: در ساعت ۱۰ صبح امروز اخباری مبنی بر حادثه تصادف در استان عراق شهر شوملی به اداره دفاع مدنی استان بابل واصل شد.
سخنگوی اداره دفاع مدنی بابل عراق گفت: تیم‌های دفاع مدنی سریع به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده کردند که یک مینی بوس که حامل زائران ایرانی بوده است بعد از تصادف دچار آتش سوزی شده است.
وی افزود: ۶ مرد و ۴ زن در این حادثه جان باختند و ۵ زائر ایرانی هم نجات پیدا کردند اما دچار سوختی و مجروحیت شدند که به بیمارستان منتقل شدند.
نواس صباح شاکر بیان کرد: هویت این افراد تا به این لحظه مشخص نیست.

فیلم| نخستین تصاویر از مصدومان حادثه انفجار اتوبوس در شوملی عراق

در حال تکمیل…

انتهای پیام/

منبع