رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰۰ تن کالا و بار از شهرستان گرمی جابجا شده است.

به گزارش آذرمغان، صدیف فرمان، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی با بیان اینکه این کالا‌ها توسط سه شرکت حمل ونقل کالا و بار جهت مصرف عموم به سطح استان و استان‌های همجوار ارسال شده است گفت: انواع دام زنده، محصولات کشاورزی، انواع چوب و آب معدنی از جمله کالا‌های جابجا شده است.

او با اشاره به اینکه در مدت یاد شده بیش از ۱۹ هزار نفر مسافر نیز از طریق دو پایانه مسافربری در این شهرستان جابجا شده اند تصریح کرد: این میزان مسافر توسط ۱۱۱ دستگاه ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری از شهرستان گرمی جابجا شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی در جهت حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها بعنوان سرمایه ملی، از شناسایی، قلع و قمع و جلوگیری از ۱۰ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در شهرستان گرمی خبر داد و گفت: با فعالیت گشت راهداری در محور‌ها تاکنون ۲۷ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، ۱۰ مورد کارگاه تعطیل و ۳۸ مورد مجوز ساخت و ساز نیز صادر شده است.

فرمان در جهت ارتقای ایمنی راه لکه گیری محور‌های مواصلاتی این شهرستان را با استفاده از ۹۰۰ تن آسفالت سرد و گرم توسط راهداران در ۵ ماهه گذشته یاد آور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده راهداران زحمتکش شهرستان گرمی ۵۷۰ کیلومتر از حریم راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و شنی این شهرستان را تسطیح، حریم زنی و شن ریزی کرده اند.

او بهبود راه‌های روستایی را در جهت پایدار نگه داشتن روستا‌ها بعنوان مرکز تولید و تسهیل در داد و ستد آن‌ها بسیار مهم دانست و افزود: ۷ و نیم کیلومتر از راه روستایی درویش گورنمز، تکله، جهانگیر لوولکوان در قالب طرح ملی ابرار آماده زیرسازی برای آسفالت می‌باشد و ۶ کیلومتر از راه روستایی جهانگیر لووکوراماللو نیز بهسازی و روکش آسفالت شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی تعویض ۳۴۰ عدد علائم فرسوده، تعمیر و نصب ۱۹۶ عدد علائم، ایجاد سرعتگیر در ۴ نقطه، رنگ آمیزی ۹۲۰ عدد از پایه تابلوها، تعریض حریم جاده قدیم و ایجاده دپوی خاکی و ایجاد رمپ ورود و خروج در ورودی روستای شاهماربیگلو را از مهمترین اقدامات راهداران در ۵ ماهه گذشته برشمرد.

او بیان کرد: در مدت یاد شده برای رفع نیاز رانندگان و حمایت از آن‌ها ۹۴۴ حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه‌ای در بین رانندگان شهرستان گرمی توزیع شده است.

انتهای پیام/