کلیم‌الله وثوقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: صد درصد جابجایی کالا در استان اردبیل به شکل زمینی و از طریق محورهای مواصلاتی انجام می‌شود و استان اردبیل فاقد ترانزیت ریلی و هوایی است. وی با بیان اینکه سالانه ۴.۲ دهم میلیون تن کالا توسط شرکت‌های حمل و نقل بار جابجا می‌شود، […]

کلیم‌الله وثوقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: صد درصد جابجایی کالا در استان اردبیل به شکل زمینی و از طریق محورهای مواصلاتی انجام می‌شود و استان اردبیل فاقد ترانزیت ریلی و هوایی است.

وی با بیان اینکه سالانه ۴.۲ دهم میلیون تن کالا توسط شرکت‌های حمل و نقل بار جابجا می‌شود، تصریح کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر نیز از طریق ناوگان حمل و نقل مسافر در این استان جابجا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت:‌ در یک ماه گذشته ۱۲۱ هزار نفر مسافر و ۲۷۲ هزار تن کالا در استان جابجا شده که در بخش کالا رشد ۲۰ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

وثوقی از فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل بار در استان خبر داد و افزود: یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت شده در حالی که در این پایانه از دو سال پیش رفت و آمد مسافران لغو شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار راننده جابجایی بیش از ۷۰۸ دستگاه کامیون را در استان بر عهده دارند اما با توجه به میانگین عمر بالای ناوگان حمل و نقل باری که ۲۳ سال است، نوسازی ناوگان باید در دستور کار قرار گیرد.

وثوقی اضافه کرد: امیدواریم با واردات کامیون‌های زیر پنج سال و تعهد خرید و واگذاری خودروهای سنگین به شرکت‌های حمل و نقل، بخشی از دغدغه‌های فعالان این حوزه برطرف شود.

وی از تعدیل فرار بار و قانونمند شدن صدور بارنامه در استان خبر داد و بیان کرد: با استفاده از سیستم‌های نوین تلاش خواهیم کرد تا با شرکت‌ها و رانندگان متخلف در این حوزه برخورد شده و جلوی فعالیت خودروهای بدون بارنامه گرفته شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار