به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، سیدحامد عاملی صبح یکشنبه در سومین جلسه شورای راهبری تصادفات استان اردبیل اظهار کرد: راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ و تهیه دوربین‌های پلاک‌خوان برای پلیس راهنمایی و رانندگی ضرورت دارد و باید تا عید نوروز این اتاق در اردبیل راه اندازی شود. وی خاطرنشان کرد: با نصب دوربین‌های پلاک خوان و […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، سیدحامد عاملی صبح یکشنبه در سومین جلسه شورای راهبری تصادفات استان اردبیل اظهار کرد: راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ و تهیه دوربین‌های پلاک‌خوان برای پلیس راهنمایی و رانندگی ضرورت دارد و باید تا عید نوروز این اتاق در اردبیل راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: با نصب دوربین‌های پلاک خوان و راه اندازی اتاق مانیتورینگ، امنیت و نظارت بر ترافیک شهری و جاده‌ها افزایش می‌یابد و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان بیش از پیش افزایش می‌یابد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تجهیز جاده‌ها و مراکز شهری به سیستم هوشمند، عامل بازدارندگی تخلفات است، گفت: با راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ و مجهز شدن معابر به سیستم‌های هوشمند و ۴ بانده شدن راه‌های ارتباطی، کاهش آمار تصادفات رانندگی در استان قابل لمس خواهد بود.

عاملی اضافه کرد: بحث جابجایی صنوف مزاحم در سطح شهر سال هاست مطرح می‌شود و باید بررسی تمام جوانب نسبت به مکان نمایی مناسب در انتقال بازار آهن فروشان، مطب پزشکان از مرکز شهر و برخی مدارس تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهور با ارائه لیست نقاط حادثه خیز جاده‌ها در حذف آنها با اداره کل حمل و نقل جاده‌ای هماهنگی‌های لازم را داشته باشد، افزود: با تأمین اعتبار مناسب به ترتیب اولویت این نقاط اصلاح می‌شود که نقاط حادثه خیز در جاده‌های شمال استان به طول ۶۰ کیلومتر در حال تعریض است که ۱۷ کیلومتر آن تا پایان سال افتتاح می‌شود.

استاندار اردبیل از اقدام عملیاتی بزرگراه شمال تا جنوب استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱ درصد کل جاده‌های استان بزرگراه است و ۵۳ درصد تصادفات در راه‌های اصلی رخ داده که تعریض جاده‌های اصلی در برنامه قرار دارد.

عاملی تصریح کرد: بیشتر تصادفات در جاده‌های شمال استان اتفاق افتاده بنابراین این مسیر جز اولویت‌های اصلی و برنامه‌های عمرانی ماست.

وی بیان کرد: طبق گزارش پلیس راهور میزان فوتی در سال گذشته ۱۶۹ نفر بوده که با ۸ نفر کاهش به ۱۶۱ نفر رسیده است و باید با اصلاح وضعیت این آمار به حداقل ممکن برسد.

عاملی ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی در حفظ حریم مردم و صیانت از حقوق شهروندی اظهار کرد: اولین درخواست ما از فرمانداران این است جلسه شورای راهبری تصادفات را ماهانه برگزار کنند چرا که بحث بر روی تأمین جان انسان‌ها و حقوق اساسی مردم است که حتی جان یک نفر را بتوانیم نجات دهیم به بشریت خدمت کرده ایم.

وی با انتقاد از صدور مجوز ساخت و سازهای فاقد پارکینگ خودرو عنوان کرد: بحث پارکینگ یک مساله اساسی و فنی است و عدم رعایت حقوق شهروندی در ساختمان‌های فاقد پارکینگ موجب رنجش مردم می‌شود باید دستگاه‌های ذیربط در این خصوص نهایت دقت را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع